“גן ליד הנחל”

 

גן ליד הנחל הוא גן הילדים שלנו במושב בצרה, בטעם של פעם, בית חם ואוהב אשר נברא כולו כדי לאפשר מקום מכבד לעולם הילדות.
מקום בו גדלים ילדים במרחב הכפרי בֵּינוֹת פינת חי, בוסתן עצי פרי וגינת ירק. עיצוב של פעם, צעצועי עץ שעוצבו ונעשו בעבודת יד במשק, סלים קלועים ובובות בד אשר נתפרו באהבה.
אווירה של הכרת תודה, כבוד לאדם, לאדמה, לחיות , למזון ,לחפצים ולשכנים.
שפע של אפשרויות, מבלי להעמיס גירויים ומתוך אמונה כי הכל כבר נמצא בתוכנו
וכל שנשאר הוא לאפשר לילד סביבה תומכת, מכילה, כדי להוציא אל האור את הדמיון החיי בו ואת רזי ליבו.

מקימי הגן והצוות
*****************

הגן עוצב והוקם באהבה על-ידי פנינה ומוטי פרץ, בעלי המשק, הורים לשלושה ילדים. פנינה הינה אשת חינוך בעלת ניסון רב שנים ובעלים של מרכז למידה בגישה ייחודית. מוטי, אומן בנפשו אשר בונה את הגן ותכולתו מהמסד עד הטפחות. 
רעיון הקמת הגן נבע מתוך אמונתנו כמבוגרים בעולמם של הילדים.
מתוך כך אנו חשים שותפים לשליחות ולמשימת חיים משמעותית המקדשת את ערכי היסוד – כבוד לזולת, נתינה, אהבה – בהם אנו מאמינים ושכל ילד חייב בהם. 
בתפיסתנו, "גן לד הנחל" הוא גן אשר נותן מקום לאינדיבידואל החי והשוקק בכל אחד מהילדים, מקום המאפשר להתפתח בדרכו ובקצב המתאים לו. אנו מאמינים כי חינוך הוא מפגש מרגש עם עולם הילדים. בחרנו ליצור מסגרת מאפשרת, אשר הגבולות בה ברורים ובתוכה ניתן להגשים את חזוננו החינוכי וליצור קסם וְחַיּוּת.
צוות הגן – דמויות אשר התנהלותן מהווה מזון רוחני לילדים בגין השפה בה מדברים, התנועה, הלך הרוח… ואשר מעצב את הפעילויות לכדי מסע מרתק. המרקם האנושי והמקצועי בין גננות וגננים יוצרים הרמוניה. ממש כמו במשפחה יש את מה שכיף לעשות עם אבא ואת הדברים שאמא עושה הכי טוב…

גישתנו החינוכית
**************** 

אין יצירה מופלאה יותר מילד. תשוקות גלויות, כנות וישירות, אהבה ללא תנאי, רגישות וסקרנות מופלאה. כל ילד זכאי לכך שיראו אותו – ויאפשרו לו להתפתח על פי דרכו. לימוד, צריך שיהיה לא מתוך השוואה לאחרים, אלא מתוך השוואה של כל ילד לעצמו. "הלמידה בגן ליד הנחל" נעשית מתוך החוויה (מעגלי תנועה, סיפורים, שירה, נגינה בכלי נגינה, גידול ירקות…) וגישה המותאמת לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים. ילד אשר מקבל חום ואהבה הגדל בסביבה בהירה ומוגנת, ירכוש כלים אשר יאפשרו לו להתפתח לאדם בוחר ושמח בחייו. גישתנו החינוכית, הינה גישה המעודדת התמודדות, מציאת פתרונות מתוך הכן – ולא מתוך הלא…תוך שימת דגש על פתרון מחלוקות בין הילדים בדרכי נעם ושלום. ההתנהלות בגן מונעת מתוך הקשבה ובהתאם גמישה וצומחת עם ההרכב האנושי. בליבה ההבנה, שכדי לאפשר קשר יציב ומדויק עם הילדים, יש לבנות מסגרת בהירה, משרת ביטחון, בתוכה יוכלו כל בני הבית (ילדים וצוות) להיות חופשיים באמת ומתוך כך להגשים את יכולותיהם ולהוות מודל לחיקוי.

"גן ליד הנחל" פותח שעריו לילדים בין הגילאים שנתיים עד ארבע שנים בשנת הלימודים תשע"ז (ספטמבר 2016).
לפרטים נוספים ולתיאום צפייה בגן, מוזמנים להתקשר אלינו –
בברכת ברוכים הבאים 
צוות הגן 7480137 – 09, 3774499 – 050

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על “גן ליד הנחל”

הילד שלך , הוא הילד שלך

הורים רבים שואלים אותי, האם קורס "יסודות למידה" לילדי גן חובה אכן נחוץ? שהרי בכיתה א' מלמדים את הילדים מההתחלה את הבסיס הלימודי.
תשובתי היא: כמו בתחומים שונים בהם נעשית הכנה, כך גם הכנת הילד לשלב החדש מהווה מנוף לחוויה טובה ומעצימה. הילד לומד שיטות ללמידה יעילה בתחום השפה ובתחום החשבון ובנוסף, רוכש כלים להתנהלות עצמאית לקראת המערך הלימודי החדש. מאחר ובכיתה א' הילדים המסגרת המונה 30 ילדים ואף יותר, עליו להתמודד עם אוסף של דרישות בקצב מהיר יחסית, הסתגלות למסגרת חברתית חדשה ולהרגלים השונים מהמסגרת אותה הכיר בגן. 

ייחודיות "קורס יסודות למידה" – בשיטת הלמידה. דרך העברת התכנים ורכישת "ארגז כלים" תאפשר התמודדות קלה יותר עם המעבר ועם הדרישות המצופות ממנו. בדרך זו, הוא בונה תשתית נכונה לסדר וארגון אחריות, משמעת עצמית , הרגלי למידה וכן שיטות לימודיות אשר ילוו אותו לא רק בכיתה א'.  הדגש הוא על חווית למידה נעימה, המעוררת מוטיבציה, מעודדת להתמדה ומעצבת ביטחון וחוויות הצלחה.

הכנה מוקדמת הכוללת רכישת אסטרטגיות למידה וכלים לניהול אישי, הם התנאי הקובע הצלחה בלמידה ובאופן עקיף ניתן לראות , כיצד הכלים והמיומנויות המוטמעים בגיל צעיר, משפיעים לאורך השנים על המעגלים השונים הסובבים את הילד ולא רק בתהליך הלמידה , אלא בהמשך דרכו .

הילד שלך , הוא הילד שלך ועל כן, זוהי הזדמנות להעניק לו וגם לכם מתנה.

 

פנינה

 

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על הילד שלך , הוא הילד שלך

להפוך את החופש  לגדול

 

חופשת הקיץ היא תקופה מיוחדת. לָרוֹב, אין מחויבויות הדומות לאלה שבתקופת הלימודים. לא מגישים עבודות, אין מבחנים, אין ציונים או איחורים. חופשת הקיץ מאפשרת לילדים זמן מנוחה, זמן לבילויים, לחוויות…                                                

יש מי שיבחר לבלות את החופש – "בחופש מוחלט", ללא עשייה משמעותית ויש כאלה שיהפכו את החופש ל"גדול" – בעל ערך מוסף ממשי ושכרו לצידו. תארו לכם, שבסיום החופשה, תוכלו "להעניק לילדכם תעודת הערכה" בה תסכמו את עשייתו בחופשה. אילו מילים תכתבו בה: "אני גאה בך שהצלחת הקיץ…" "לָקַחְתָּ אחריות על…", "ניהלת זמן וסדר יום…", "הקדשת זמן ללמידה ולקריאה…", "עזרת…, התנדבת…, התמדת.. ויזמת…". אין ספק שתעודה מעין זו הינה גאווה! הילדים שיבחרו להפוך את החופש לגדול באמת, יגלו שתכנון ימי החופש יאפשר להם זמן איכות, המנוצל נכון ומאורגן, יגלו – "שיש זמן לזמן".                                                                         

אז עד כמה תיקחו את החופש הזה ברצינות? מה נכון יותר, לחזור לשגרת הלימודים לאחר חופשה "מוחלטת" שבעתיה תרצה לנוח, או, לשמר ולטפח שגרת חיים לצד ההנאות, ולשוב בכוחות מחודשים –  קרש קפיצה לשנה החדשה.  מה אתה אומר?  ניסיוני הרב מלמד, שבקיץ מסגרת לימודית לצד הנאות החופש – חשובה והכרחית.

מזמינה אתכם לקרוא כמה מהמשובים שכתבו לנו הילדים שלמדו בקורסים שלנו:   

– "הקורס לימד אותי דברים חדשים שלא ידעתי שיכולים להקל עליי בלימודים".

– "החוקים שלמדנו עוזרים לי בכתיבה"

– "למדתי לקרוא מילים מסובכות" 

– "בקורס למדתי איך לארגן את הזמן שלי. נהניתי פה מאוד".

– "למדתי טריקים של לוח הכפל. אני מרגישה שהשתפרתי מאוד".

– "למדתי איך לגשת לטקסט, לעשות סיכום ולנמק תשובות".

– "הקורס עזר לי בלעשות פחות שגיאות ושיפר לי את יכולות השפה"

– "להיות מסודרת ולא לאחר. אני מרגישה שהשתפרתי".   

– "הקורס עזר ללמוד לי לתת כבוד אחד לשני".

– "הקורס נתן לי המון ביטחון עצמי בכיתה"

– "למדתי לקרוא מילים מסובכות"                                                                                    

רגע לפני שהחופש מתחיל, אנחנו בעיצומה של ההרשמה לקורסי הקיץ העומדים להיפתח בשבוע הראשון של חודש יולי.                                                                           

 התקשרו אלינו לפרטים נוספים ולהרשמה 7480137 – 09, 3774499 – 050

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על להפוך את החופש  לגדול

כאשר  הלמידה  פגשה  את  הרגש…

כאשר  הלמידה  פגשה  את  הרגש…

כשרק התחלתי את דרכי בהוראה, חיפשתי פתרונות ודרכים לקידום תלמידים. פניתי למיטב המורים שהכרתי, כדי שיעזרו לי לתרגם את התיאוריה שרכשתי באקדמיה – למעשה.  הייתי כל כך מרוכזת בלימוד על פי שיטות וכלים שמדברים בשפה אחת – “שפת הלמידה”. הרגשתי שלמידה מסוג זה – לוקה בחסר ולכן, גיוונתי עם אמצעים לימודיים שונים, שילבתי משחקי למידה וכרטיסיות עבודה,  ועם זאת, חשתי שהילד לא מוּנָע – חוויית הלמידה חסרה. התובנה שהנחתה אותי בשעתה ואשר הובילה אותי לבצע שינוי חשיבתי הייתה, ש- “למידה משמעותית” איננה מתרחשת באמצעות  הקוגניציה בלבד, אלא שילוב מושכל של מרכיבי הלמידה והרגש יסלול דרך ויצור גישה לימודית שונה. אנחנו יודעים למדוד הישגים ולפרוט אותם לציונים, אך תחושות ורגשות אינם ברי מדידה ודיוק.  הרגש הוא “הזרז” של תהליכי למידה. בשעה שהילד לומד ומצוי בתחושת רגש חיובית, קל לו יותר ליצור הקשבה והפנמה של החומר הנלמד, המיקוד והריכוז טובים יותר, הוא חש חיוני ומסוגל לבצע מטלות מהן יפיק תוצרי למידה מיטביים ויחווה הצלחה.                                             

כאשר “למידה פוגשת את הרגש”, נוכחות הילד במעגל הלימודי משמעותית מאוד ומשפיעה על המסוגלות, המוטיבציה והעשייה – ורק דברים טובים קורים:

  • הילד יודע לשמר יכולות לימודיות
  • בהדרגה חל שיפור בהישגים
  • הילד מאמץ דפוסי עבודה נכונים
  • הילד מגלה חוזקות
  • הביטחון העצמי עולה
  • הילד לומד להתנהל באופן עצמאי  
  • הלמידה מעודדת את הילד לאחריות ומשמעת עצמית

בהזדמנות זאת, אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו, לקורסי הקיץ של “מרכז יסודות למידה”. בקורסים הילדים רוכשים אסטרטגיות למידה ואסטרטגיות ניהוליות כהכנה לשנת הלימודים הבאה .  

בהצלחה,

פנינה

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על כאשר  הלמידה  פגשה  את  הרגש…

זה נכון כשאומרים שעד חנוכה הילד שלי אמור לקרוא?

 

בכל שנה בתקופה זו, מחציתה של השנה, פונים אליי הורים בשאלה:

 "זה נכון כשאומרים שעד חנוכה הבן שלי אמור לקרוא?"

התשובה שלי: בפירוש לא!

זה נכון שישנם ילדים שקוראים כבר בתקופה זו, אך השאלה החשובה היא, מהי איכות הקריאה שלהם.

הקריאה בשלב זה נחלקת לשני חלקים עיקריים:

  1. דיוק בקריאה – פיענוח מדויק של המילים תוך התייחסות לניקוד.
  2. שטף הקריאה – קצב הקריאה.

לעיתים, כאשר ילד מגלה את קסם הקריאה, הוא מתלהב שהוא קורא בשטף, מהר, "כמו הגדולים".

קריאה שוטפת מתבססת בגיל זה בעיקר על קריאת מילים מוכרות כמו: אבא, אמא, של, בית, כיתה…

אך מה יקרה כאשר תופיע לפניו מילה פחות מוכרת?

האם יקרא אותה נכון?

אם כך: עלינו לשים לב, האם הוא קורא בהתאמה לניקוד?

האם אינו מנחש מילים?

האם מקפיד על קריאת סיומות המילים?

האם מקפיד לקרוא נכון אותיות דגושות ורפות (פ, ב, כ).

רבים ההורים שנוטים לומר: "הזמן יעשה את שלו", "הוא רק בכיתה א'" …

ברור לכולנו כי הקריאה היא בסיס מאוד משמעותי לחיים, לא רק לימודי.

היא אבן יסוד עליה מושתתת כל הלמידה: הבנת הוראות, הבנת טקסטים פשוטים ומורכבים, פתרון בעיות במתמטיקה …

כמו כן, הקריאה משפיעה על הביטחון העצמי והדימוי העצמי –

מי שלא יידע לקרוא :

  • יחשוש להרים את האצבע ולהקריא בקול רם.

  • לא ירצה להשתתף בשיעור ולענות על שאלות.

  • לא ירצה לקחת חלק באירועים בית ספריים, אירועים קהילתיים וכל פעילות חברתית הדורשת התמודדות עם קריאה בקול רם.

  • ימנע מקריאת ספרים.

  • אוצר המילים יהיה מצומצם וכן יכולת ההבעה בכתב.

    לבסס את ה -א' ב' של הקריאה

    מזמינה אתכם להצטרף אלינו, לקורס "יסודות למידה לכיתה א' " ולהקנות לילדכם אסטרטגיות למידה ומיומנויות יסוד בקריאה, כתיבה, הבעה בכתה ובע"פ.

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על זה נכון כשאומרים שעד חנוכה הילד שלי אמור לקרוא?

“להסתכל על הדברים הקטנים”

 

לעיתים, מרוץ החיים לא מאפשר לנו לעצור לרגע קט, להסתכל ולשאול מהם הדברים הקטנים והחשובים. 

אם אפשר היה להסתכל בזכוכית מגדלת על החיים ולהגדיל גם את הדברים הקטנים, לתת להם תשומת לב, דגש וחשיבות, היינו מבינים, שיש להם מקום חשוב לא פחות מהדברים הגדולים. זה המקום לעצור ולבחון, כיצד ה"דברים הקטנים" יכולים להיות משמעותיים ומשפיעים על עיצוב האישיות של ילדנו.

דברים קטנים הם לא באמת קטנים. להיפך, המשמעות שלהם רבה כאשר מסתכלים על הילד, בפעולות השגרתיות, בהתייחסות שלו לנושאים שונים, בתקשורת שלו עם בני המשפחה וחברים, הרגלי חיים שסיגל עד כה וכמובן, עוד ועוד ועוד…

על מה חשוב להסתכל:

סדר וארגון כיצד מתנהל הילד בעולם הארגון והסדר כמו – החדר, הילקוט, האם משיב דברים למקומם לאחר שאוכל, משחק, מתקלח, מתלבש…

יסודיות – האם שם לב לפרטים קטנים, האם מתעקש לבצע פעולות במלואן, האם מקפיד על כללי משחק והוראות .                

התמדה – האם מתעקש להשלים משימות, האם מקפיד ללכת לחוגים גם כאשר אינו ממש רוצה, האם מבצע פעולות ללא דחיינות.

כוח רצון – האם לא מוותר לעצמו כשמתמודד עם משימות שונות ומאתגרות, האם מוכן להתמודד עם קשיים, עד כמה המוטיבציה גדלה…

אחריות – האם לוקח אחריות על אחת ממשימות הבית (מתן מים לבעי"ח, פינוי אשפה, אחריות לארגן את הילקוט ….), האם נוהג לתזכר אותנו ההורים בנושאים שונים וחשובים (אסיפות הורים, שיעורים פרטיים…).

ניסיוני ביסס את האמונה והידע, שהדברים החשובים, ההצלחות הגדולות – מתחילים מאותן פיסות קטנות, פעולות פשוטות ורגעים מסוימים שלא תמיד נראים לעין, אך חשוב להגדיל אותם ולהתייחס אליהם.

"אין מעשים גדולים, רק פעולות קטנות הנעשות באהבה גדולה".

 

פנינה פרץ

מנהלת מרכז "יסודות למידה"

 

 

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על “להסתכל על הדברים הקטנים”

יום הורים – עשרה כללים

 

יום הורים – עשרה כללים

חשבתם פעם מהו יום הורים עבור ילדכם? זהו מפגש בו משקפים לילד את הישגיו, מפגש בו הוא נתון להערכה וביקורת, מעמד בו הוא צריך לתת הסברים להתמודדויות שונות הקשורות ללמידה, להתנהגותו ולהתנהלותו כתלמיד, מעמד בו הוא מוכיח את המונח השגור – תלמידאות. *תלמידאותהינו שם כולל, לכללים בסיסיים פשוטים הפועלים כמקדמי הצלחה לכל תלמיד.

כשמדובר בתלמיד מצטיין – הכל נפלא וטוב! עם זאת, חשוב שתגיעו ליום ההורים, לשמוע את מילות השבח ושיקוף הצלחותיו. בקשו משוב ודגשים הקשורים לערוצים אחרים כמו: ארגון וסדר, ניהול זמן, אחריות וכיו"ב…, זאת מכיוון שלעיתים, אותם ילדים מגשרים ומפצים בעזרת חוכמה, ציוניהם מצוינים, אך אינם כותבים בצורה מאורגנת במחברות, שוכחים ציוד, לא מכינים שיעורי בית, מגישים עבודות ברגע האחרון ומגיעים באיחור. זהו בעצם ארגז כלים ניהולי ובסיסי, ההכרחי לכל אדם.

כאשר הילד מתקשה ואינו חווה חוויות הצלחה – זה מלחיץ! אתם חשים תסכול ולעיתים מרגישים שלא עשיתם מספיק עבורו. במצב זה גם אתם חווים שהמשוב שהמורה נותנת לעיתים מופנה אליכם .                                                                                                                                                        

                  ברור לכולנו שכל ילד רוצה להצליח וכל ילד יכול להצליח!

          עשרה טיפים כדי להפיק את המיטב:

  1. פניות וכבוד למעמד:פנו את הזמן, הגיעו בנינוחות למפגש וקחו בחשבון שלעיתים זמן ההמתנה ממושך (הביאו לילד משהו קטן לנשנש). זכרו שכל הנמצא בשיחה רוצה שיקדישו לו את מלוא תשומת הלב.

  2. שני הורים שותפים:השתדלו להגיע יחד ולתת לילד תחושה שלשניכם היום הזה חשוב.

  3. הכנה למפגש:מצאו את הזמן המתאים, לא ברגע האחרון, לשמוע מהילד מהו המשוב שלדעתו הוא יקבל . ככל שתגלו הקשבה ,תשאלו שאלות ענייניות ואמפטיה, כך תגיעו יותר מוכנים לפגישה.

  4. הכלה ועידון המידע:השתדלו להפיג מתח ורגישות יתר. כאשר אתם חשים שאתם נתונים תחת ביקורת, אל תעבירו את האשמה לילד בנוכחות המורה.

  5. טובתו של הילד:זכרו שהמורה היא זו שמלווה את הילד בין כותלי בית הספר. יש לה יכולת לעזור לילד, לגייס כוחות, ליצור שינויים, לקדם אותו ועל כן שתפו אותה והתייעצו עימה. אל תבקרו אותה בדרך שעלולה ליצור אנטגוניזם.

  6. העצמה:שתפו את המורה ביכולות ובכישורים של ילדיכם שאינם קשורים בהכרח לבית הספר, במיוחד עבור ילדים עם קשיים – זוהי נקודת אור עבורם.

  7. דעתו של הילד חשובה:חשוב שתתנו לילד להגיב לדברי המורה ולשמוע כיצד הוא מרגיש בסיטואציה. אל תשאירו את הדיון על כך בדרככם הביתה.

  8. תהליך ולא רק הישגים:כאשר אתם מרגישים שהילד עשה מאמץ ולא קיבל משוב תואם, חשוב שתשבחו אותו על התהליך והמאמץ שעשה.

  9. מילה טובה:אם יש לכם מילה טובה לומר למורה, חשוב שתשמיעו . כל אחד אוהב לקבל משוב חיובי.

  10. סיכום הדברים והגדרת ציפיות:דאגו שבסיום המפגש ילדכם יבין מהם המחויבויות והציפיות הנדרשות ממנו, על מנת שיחול שינוי משמעותי המקדם וממנף את יכולותיו. מומלץ לתחום בזמן ולקבוע מועד לקבלת משוב חוזר, לדעת האם חל שינוי מעשי…

     קחו את המידע, ריתמו את הילד ועיזרו לו לערוך את השינוי. בעוד כחודש, בט"ו בשבט תכתוב המורה הערכה המסכמת את הישגיו בתחום הלימודי החברתי והתנהלותי. חודש זה הוא הזדמנות משמעותית ליצירת מינוף. 

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על יום הורים – עשרה כללים

“שיעורי בית – שלום בבית ולא מלחמה”

 

חופשת החנוכה מאחורינו. הילדים עומדים לחזור לבית הספר, למסגרת המובנית, לעשייה יומיומית של שיעורים ומטלות לימודיות. אין ספק שנדרש מהילד גיוס מחודש של כוח רצון, מוטיבציה ומכם ההורים – ליווי ותמיכה .

אם כן, מדוע עבור ילדים רבים משימת הכנת שיעורי הבית נתפסת כקשה, מייגעת ומתסכלת?

לא מעט הורים נוטים לקחת אחריות על הכנת שיעורי הבית. הם מתחקרים את ילדיהם, בודקים במחברות ובחוברות, מתקשרים לברר מה היו השעורים שניתנו. זוהי התנהגות הנובעת מעצם המחשבה, שהילד שלהם לא יכול לחוות כישלון, הוא חייבלהגיע מוכן ליום הלימודים .

לעומתם, יש הורים הטוענים שנושא הכנת השיעורים הוא בתחום אחריותו של הילד בלבד, הם אינם מתערבים או משכנעים את הילד לעשותם, גם כאשר הם מודעים לעובדה שעלול להיווצר פער לימודי.

 אם כך מה נכון לעשות?

  • נקיטת גישה ערכית ומתונה:המתייחסת להעברת המסר בנוגע לחשיבות הכנת שיעורי הבית כמקדמת תהליכי למידה, מבססת הרגלי למידה, מחזקת את הידע ואת הכישורים האישיים.

  • התאמת המשימה ליכולת האישית:ילד אשר מגלה סימני הימנעות ודחיינות, נתקף בבכי ומשדר מצוקה, ייתכן שקיים אצלו קושי אובייקטיבי הדורש בירור והבנה של המצב. אם לדעתכם כמות השיעורים לא תואמת ליכולתו הביצועית, בררו עם הצוות הבית ספרי ואל תמתינו ליום הורים או ל"מכתב אהבה" מהמורה.

  • ליווי בהכנת שיעורי הבית לחיזוק הביטחון העצמי:ילדים צעירים זקוקים למבוגר שהם סומכים עליו, שידעו שאכן ביצעו את המשימה בצורה נכונה.

  • היערכות לקראת הכנת שיעורי בית:הרגילו את ילדכם בטרם יתחיל את משימת הכנת שיעורי הבית לבצע פעולות אשר לא יקטעו את רצף העשייה כמו – אכילה, שתיה, שיחות עם חברים וכיו"ב…

  • זמן קבוע:תכננו יחד עם הילד זמן קבוע בכל יום, המוגדר כזמן הכנת שיעורים.

  • משך הכנת המשימה:בכל גיל חשוב לוודא שמשך זמן הכנת השיעורים לא מתמשך ולא גוזל זמן חברים וחוגים. במידה ויש צורך בהפסקה, הגדירו מראש את אורכה ומתי תתאפשר.

  • ארגון סביבת הלמידה:סביבת למידה מוגדרת כמקום בו מכינים שיעורי בית (פינת עבודה, שולחן כתיבה בחדר…). מינעו הכנת השיעורים מול מסך מחשב דולק, טלוויזיה או כל דבר המסיח את דעתו של הילד .  

  • הצמדה של תעסוקה שהילד מצפה לה בסיום הכנת השיעורים:כאשר ילדים מתקשים לגייס את הכוחות, הצמידו להם ציפייה למשהו שהם אוהבים כמו, רכיבה על אופניים, משחקי מחשב וכד'…

  • הכלה ללא ויתורים:על מנת לבסס את ההרגל בהכנת השיעורים, חשוב מאוד לחזק במילה טובה, לגלות התעניינות, להרחיב את הידע סביב נושא מסוים ולהראות לילד את הרווח האישי בהכנת חלק מהמשימות .

  • חישבו על זמן הכנת שיעורי הבית כזמן איכות: כאשר אתם יושבים בלמידה משותפת – זכרו עד כמה ילדכם מעריך שאתם שם עבורו ועשו זאת בנינוחות, סבלנות ואהבה.

מעכשיו אימרו -"שעשועי בית" ולא שיעורי בית – כך אנו מכנים משימות  בקורסים שלנו.

מילה קטנה – בגישה חיובית שעושה את ההבדל !

בהצלחה!

פנינה פרץ

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על “שיעורי בית – שלום בבית ולא מלחמה”

גן חובה – מכוונים להצלחה

כהורים, אנו שואפים להעניק לילדינו כלים, ערכים ודפוסי התנהלות בעזרתם יבססו חוויות הצלחה. בעוד כשנה ילדיכם יכנס לכיתה א', למסגרת אשר לקראתה חשובה הכנה ממוקדת, תוך דגש לפיתוח והטמעת מוטיבציה וסקרנות לחקור, ללמוד ולהרחיב את הידע לצד טיפוח כלים לחיברות, אשר יילוו אותו בהמשך כבוגר.

המעבר לבית הספר מעמיד בפני הילד דרישות לימודיות חדשות ודרישות חברתיות וכן, ציפיות בתחום הניהול העצמי. במושגים פשוטים, ילד הנכנס לבית הספר נדרש, להקשיב למורה ולהיות מרוכז, להתמודד עם הוראות שונות, להקפיד על ארגון וסדר, לרכוש את הקריאה, להתמודד עם משימות בחשבון וכן, להתמודד עם מצבים חברתיים שונים.

מחקרים מוכיחים,שילדי גן, בעלי רמת אוריינות שפתית וכמותית גבוהה, ומערך הרגלים כמו סדר, ארגון, אחריות והתמדה, יבססו חוויית למידה טובה ומדויקת לצד העצמת הביטחון העצמי והמסוגלות.

אחד המדדים המשמעותיים להצלחה אצל ילדים בכיתה א' הוא יכולת הקריאה והכתיבה והבנת התחום החשבוני. לשם כך, דרושים פיתוח וטיפוח התחומים החזותיים, התפיסתיים והשמיעתיים.

ילדים אשר למדו וביססו "אסטרטגיות למידה" והרגלי התנהלות, מגלים פניות רבה ללמידה, מבינים באופן מובנה מה נדרש מהם במסגרת החדשה, יודעים כיצד להתמודד עם חומר לימודי חדש, מודעים לחשיבות ארגון וסדר, מגלים אחריות בלמידה ונכונים להסתדר במעגלים חברתיים חדשים.

לעומת זאת

  • ילדים אשר אינם מזהים את האותיות ואינם יודעים לקשר בין צליל לאות – יתקשו בתהליך רכישת הקריאה.

  • ילדים אשר מתקשים לזהות ולכתוב ספרות, למנות, לחשב כמויות ולהבין סיפורים חשבוניים, עלולים לחוש חוסר ביטחון בלמידה ולפתח יכולת לקויה לבניית תשתית לימודית נכונה בחשבון.

  • ילדים אשר מתקשים לאחוז את העיפרון, לארגן נכון את הכתיבה ולעצב אותיות, יתקשו בכיתה א' להעתיק מהלוח, לכתוב תשובות במחברת, לעבוד באופן עצמאי בכיתה, אלה מפתחים פערים לימודיים, העלולים להפריע להם בהמשך לימודיהם במערכת הבית ספרית.

  • ילדים עם קשיים בהתארגנות, אשר לא מצליחים לארגן את הציוד הנדרש, מתקשים לעבוד בצורה מסודרת מול משימה לימודית ומאבדים חפצים – אינם יודעים כיצד להתחיל משימה ולסיים אותה בזמן. ילדים אלה, ימָצְאו עומדים מול עומס משימות שונות, אשר לאורך זמן יגרם להם תסכול ופתיחת פערים לימודיים.

 "קורס יסודות למידה" לילדי גן חובה בשיטת "יסודות למידה – פנינה פרץ", נותן בדיוק את המענה המתאים למגוון הכישורים החדשים, אותם נדרשים ילדך לאמץ לקראת המעבר לכיתה א'

השתתפות בחוג, מקנה לילדכם:

  • הפנמת הרגלים – הרגל הוא דבר נרכש. ככל שנקדים להעניק לילדנו בסיס איתן, כך הוא יוכל להתפנות לחוויית הלימוד כולה וללימוד הקריאה והכתיבה בפרט.

  • צמצום פערים מוטוריים – בטרם יכנסו ילדנו לכיתה א' חשוב לבדוק את הערוץ המוטורי על מנת למנוע תסכולים בהמשך הדרך. בחוג נעבוד על ישיבה יציבה, החזקת העיפרון, שרטוט, תנועה והתמצאות במרחב.

  • לימוד מדורג – בניית תהליכים בצורה הדרגתית מאפשרת לילד ללמוד בצורה חווייתית, בלי לחץ מיותר, וכך הוא יהיה מוכן להתמודדויות מורכבות יותר בהמשך.

  • טיפוח ופיתוח פונולוגי – היערכות מוקדמת אשר תתמקד ביסודות הפונולוגים בגן חובה, תאפשר תשתית טובה יותר לקריאה וכתיבה.

  • חיזוק הביטחון העצמי – רכישת בסיס איתן ויציב, יגרום להעלאת הביטחון העצמי ויעצים את הערכתו העצמית.

  • מוטיבציה – לימוד מקדים המתבצע באופן מדורג, גורם לכך שהחומר הלימודי אינו מאיים והחוויה הלימודית כולה נחקקת כחוויה מהנה.

 

התקשרו לקבלת פרטים נוספים והרשמה

7480137 – 09  / 3774499 – 050

פנינה פרץ, מומחית לאסטרטגיות למידה והוראה מתקנת

מנהלת "מרכז יסודות למידה" 

פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על גן חובה – מכוונים להצלחה

איך בונים תיק השקעות לטווח ארוך?

תלמיד יוצא לדרכו בגיל 6. הוא עתיד לבלות את 12 השנים הבאות, לפחות, במסגרת לימודית.

הילד שלכם, פוסע אל תוך שנה חדשה, בה השגרה בחלקה מוכרת לצד התחדשויות ודרישות לימודיות משתנות. לילד שלכם צפוי מסע לימודי חדש, הטומן בחובו, חוויות טובות ומעניינות (לעיתים פחות), תהליכי למידה והתפתחות אישיים וחברתיים – סך של תהליכים. לילד שלכם צפויות חוויות מעצבות אשר ישפיעו על המשך דרכו…                                                              

הדבר נכון לכל אחד מילדכם, מקטן וגדול. כל ילד הוא התחלה חדשה, דרך חדשה, לכל אחד מילדיכם חשוב להקדיש חשיבה שונה ואמצעים התואמים את אישיותו ויכולותיו, אשר יסייעו לו לפתח את אופיו ואישיותו הנרקמים מאוסף של התנסויות וחוויות.

התלמיד הצעיר נכנס לכיתה ומתחיל בשטף לימודיויש לו חלום להיות תלמיד טוב ולהצליח. הדבר משול לבעלי מקצוע, כמו רופא, שף או אדריכל, שלמדו במסגרת לימודית – מקצועית עם מיטב המומחים ומתוך ניסיונם שנצבר בשטח. רבים השפים שלמדו מתוך עבודתם במטבח, ללא הכשרה מקצועית, אולם אין להשוות תוצריהם לאלו שלמדו וביססו תיאוריה לצד אימון, ואשר נחשפו למיני "טריקים" המשכללים את ביצועיהם ומייעלים את עבודתם.

נכון הדבר בתחום הלמידה: כדי למקסם את הלמידה וההישגים, צריך וחשוב ללמוד – "איך ללמוד" .דרושים כלים ושיטות עבודה – אסטרטגיות שונות להתנהלות יעילה המסייעים לכל תלמיד באשר הוא.

אני מזמינה אתכם לחשוב ולדמיין מהי התמונה הכוללת אותה אתם מזמינים עבור ילדיכם: כיצד יתנהל ויתמודד בתחומי הלמידה הדורשים הבנה מהירה של עיקרי הדברים, יעילות הנמדדת בניהול נכון של הפעילויות של ציר הזמן, כושר הבעה בכתב ובע"פ וכמו כן כלים לניהול אישי בתוך מערך חברתי. כיצד יתמודד עם בחירות שונות וקבלת החלטות, התמדה בביצוע משימות שונות, כוח רצון להשגת מטרות ו…

אין ספק שיעדים אלו ועוד, מתגבשים לאורך השנים כחלקי פאזל, פיסות קטנות של "דברים פשוטים ויומיומיים" אותם ילדיכם יכול לרכוש ולהטמיע ולהופכם להרגלי חיים.

זיכרו – רכישת הרגלים הינם תהליכים הדורשים זמן:

"אל תאמרו – הזמן יעשה את שלו. אימרו – אנחנו נעשה והזמן יעיד".

אנחנו מזמינים את ילדיכם להצטרף לקורסים שלנו ולרכוש כלים והרגלי חיים.

קורסי אסטרטגיות למידה מותאמים לילדי גן חובה, תלמידי היסודי וחטיבת הביניים.                            

כך בונים תיק השקעות לטווח הארוך…

 

מוזמנים להתקשר אלינו לקבלת פרטים

פנינה פרץ וצוות יסודות למידה

7480137 – 09, 3774499 – 050

 

 

 
פורסם בקטגוריה מאמרים | סגור לתגובות על איך בונים תיק השקעות לטווח ארוך?