קורס “יסודות למידה” לילדי גן חובה לקראת המעבר לכיתה א’ 

הכנה לכיתה א - יסודות למידה

 הורים יקרים שלום,

בעוד כחצי שנה ילדיכם יעלה לכיתה א’, למסגרת אשר לקראתה חשובה הכנה ממוקדת, תוך דגש לפיתוח והטמעת מוטיבציה וסקרנות לחקור, ללמוד ולהרחיב את הידע לצד טיפוח כלים לחיברות, אשר יילוו אותו בהמשך כבוגר.

המעבר לבית הספר מעמיד בפני הילד דרישות לימודיות חדשות ודרישות חברתיות וכן, ציפיות בתחום הניהול העצמי. במושגים פשוטים, ילד הנכנס לבית הספר נדרש, להקשיב למורה ולהיות מרוכז, להתמודד עם הוראות שונות, להקפיד על ארגון וסדר, לרכוש את הקריאה, להתמודד עם משימות בחשבון וכן, להתמודד עם מצבים חברתיים שונים.

המעבר לכיתה א

מחקרים מוכיחים, שילדי גן, בעלי רמת אוריינות שפתית וכמותית גבוהה, ומערך הרגלים כמו סדר, ארגון, אחריות והתמדה במסגרת הכנה לכיתה א יבססו חוויית למידה טובה ומדויקת לצד העצמת הביטחון העצמי והמסוגלות.

אחד המדדים המשמעותיים להצלחה אצל ילדים בכיתה א’ הוא יכולת הקריאה והכתיבה והבנת התחום החשבוני. לשם כך, דרושים פיתוח וטיפוח התחומים החזותיים, התפיסתיים והשמיעתיים.

ילדים אשר למדו וביססו “אסטרטגיות למידה” והרגלי התנהלות מגלים פניות רבה ורצון ללמידה, מבינים באופן מובנה מה נדרש מהם במסגרת החדשה, יודעים כיצד להתמודד עם חומר לימודי חדש, מודעים לחשיבות ארגון וסדר, מגלים אחריות בלמידה ונכונים להסתדר במעגלים חברתיים חדשים.

לעומת זאת

  • · ילדים אשר אינם מזהים את האותיות ואינם יודעים לקשר בין צליל לאות – יתקשו בתהליך רכישת הקריאה.

 

  • · ילדים אשר מתקשים לזהות ולכתוב ספרות, למנות, לחשב כמויות ולהבין סיפורים חשבוניים, עלולים לחוש חוסר ביטחון בלמידה ולפתח יכולת לקויה לבניית תשתית לימודית נכונה בחשבון.

 

  • · ילדים אשר מתקשים לאחוז את העיפרון, לארגן נכון את הכתיבה ולעצב אותיות, יתקשו בכיתה א’ להעתיק מהלוח, לכתוב תשובות במחברת, לעבוד באופן עצמאי בכיתה, אלה מפתחים פערים לימודיים, העלולים להפריע להם בהמשך לימודיהם במערכת הבית ספרית.

 

  • · ילדים עם קשיים בהתארגנות, אשר לא מצליחים לארגן את הציוד הנדרש, מתקשים לעבוד בצורה מסודרת מול משימה לימודית ומאבדים חפצים – אינם יודעים כיצד להתחיל משימה ולסיים אותה בזמן. ילדים אלה, ימָצְאו עומדים מול עומס משימות שונות, אשר לאורך זמן יגרם להם תסכול ופתיחת פערים לימודיים

 

“קורס יסודות למידה” לילדי גן חובה בשיטת “יסודות למידה – פנינה פרץ”, יעניק ממשק חשוב והפנמה הדרגתית לקראת המעבר לבית הספר וכן, ייתן את המענה המתאים למגוון הכישורים החדשים, אותם נדרשים ילדכם לאמץ כתשתית ללמידה.

 

השתתפות ילדכם בחוג מקנה:

  • · הפנמת הרגלים – הרגל הוא דבר נרכש. ככל שנקדים להעניק לילדנו בסיס איתן, כך הוא יוכל להתפנות לחוויית הלימוד כולה וללימוד הקריאה והכתיבה בפרט.

 

  • · צמצום פערים מוטוריים – בטרם יכנסו ילדנו לכיתה א’ חשוב לבדוק את הערוץ המוטורי על מנת למנוע תסכולים בהמשך הדרך. בחוג נעבוד על ישיבה יציבה, החזקת העיפרון, שרטוט, תנועה והתמצאות במרחב.

 

  • · לימוד מדורג – בניית תהליכים בצורה הדרגתית מאפשרת לילד ללמוד בצורה חווייתית, בלי לחץ מיותר, וכך הוא יהיה מוכן להתמודדויות מורכבות יותר בהמשך.

 

  • · טיפוח ופיתוח פונולוגי – היערכות מוקדמת אשר תתמקד ביסודות הפונולוגים בגן חובה, תאפשר תשתית טובה יותר לקריאה וכתיבה.

 

  • · חיזוק הביטחון העצמי – רכישת בסיס איתן ויציב, יגרום להעלאת הביטחון העצמי ויעצים את הערכתו העצמית.

 

  • · מוטיבציה – לימוד מקדים המתבצע באופן מדורג, גורם לכך שהחומר הלימודי אינו מאיים והחוויה הלימודית כולה נחקקת כחוויה מהנה.

מועד  פתיחה:  יום ד’ 17.1.2018  שעה 18.00

התקשרו לקבלת פרטים נוספים והרשמה

7480137 – 09  / 3774499 – 050

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.