“גן ליד הנחל”

 

גן ליד הנחל הוא גן הילדים שלנו במושב בצרה, בטעם של פעם, בית חם ואוהב אשר נברא כולו כדי לאפשר מקום מכבד לעולם הילדות.
מקום בו גדלים ילדים במרחב הכפרי בֵּינוֹת פינת חי, בוסתן עצי פרי וגינת ירק. עיצוב של פעם, צעצועי עץ שעוצבו ונעשו בעבודת יד במשק, סלים קלועים ובובות בד אשר נתפרו באהבה.
אווירה של הכרת תודה, כבוד לאדם, לאדמה, לחיות , למזון ,לחפצים ולשכנים.
שפע של אפשרויות, מבלי להעמיס גירויים ומתוך אמונה כי הכל כבר נמצא בתוכנו
וכל שנשאר הוא לאפשר לילד סביבה תומכת, מכילה, כדי להוציא אל האור את הדמיון החיי בו ואת רזי ליבו.

מקימי הגן והצוות
*****************

הגן עוצב והוקם באהבה על-ידי פנינה ומוטי פרץ, בעלי המשק, הורים לשלושה ילדים. פנינה הינה אשת חינוך בעלת ניסון רב שנים ובעלים של מרכז למידה בגישה ייחודית. מוטי, אומן בנפשו אשר בונה את הגן ותכולתו מהמסד עד הטפחות. 
רעיון הקמת הגן נבע מתוך אמונתנו כמבוגרים בעולמם של הילדים.
מתוך כך אנו חשים שותפים לשליחות ולמשימת חיים משמעותית המקדשת את ערכי היסוד – כבוד לזולת, נתינה, אהבה – בהם אנו מאמינים ושכל ילד חייב בהם. 
בתפיסתנו, "גן לד הנחל" הוא גן אשר נותן מקום לאינדיבידואל החי והשוקק בכל אחד מהילדים, מקום המאפשר להתפתח בדרכו ובקצב המתאים לו. אנו מאמינים כי חינוך הוא מפגש מרגש עם עולם הילדים. בחרנו ליצור מסגרת מאפשרת, אשר הגבולות בה ברורים ובתוכה ניתן להגשים את חזוננו החינוכי וליצור קסם וְחַיּוּת.
צוות הגן – דמויות אשר התנהלותן מהווה מזון רוחני לילדים בגין השפה בה מדברים, התנועה, הלך הרוח… ואשר מעצב את הפעילויות לכדי מסע מרתק. המרקם האנושי והמקצועי בין גננות וגננים יוצרים הרמוניה. ממש כמו במשפחה יש את מה שכיף לעשות עם אבא ואת הדברים שאמא עושה הכי טוב…

גישתנו החינוכית
**************** 

אין יצירה מופלאה יותר מילד. תשוקות גלויות, כנות וישירות, אהבה ללא תנאי, רגישות וסקרנות מופלאה. כל ילד זכאי לכך שיראו אותו – ויאפשרו לו להתפתח על פי דרכו. לימוד, צריך שיהיה לא מתוך השוואה לאחרים, אלא מתוך השוואה של כל ילד לעצמו. "הלמידה בגן ליד הנחל" נעשית מתוך החוויה (מעגלי תנועה, סיפורים, שירה, נגינה בכלי נגינה, גידול ירקות…) וגישה המותאמת לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים. ילד אשר מקבל חום ואהבה הגדל בסביבה בהירה ומוגנת, ירכוש כלים אשר יאפשרו לו להתפתח לאדם בוחר ושמח בחייו. גישתנו החינוכית, הינה גישה המעודדת התמודדות, מציאת פתרונות מתוך הכן – ולא מתוך הלא…תוך שימת דגש על פתרון מחלוקות בין הילדים בדרכי נעם ושלום. ההתנהלות בגן מונעת מתוך הקשבה ובהתאם גמישה וצומחת עם ההרכב האנושי. בליבה ההבנה, שכדי לאפשר קשר יציב ומדויק עם הילדים, יש לבנות מסגרת בהירה, משרת ביטחון, בתוכה יוכלו כל בני הבית (ילדים וצוות) להיות חופשיים באמת ומתוך כך להגשים את יכולותיהם ולהוות מודל לחיקוי.

"גן ליד הנחל" פותח שעריו לילדים בין הגילאים שנתיים עד ארבע שנים בשנת הלימודים תשע"ז (ספטמבר 2016).
לפרטים נוספים ולתיאום צפייה בגן, מוזמנים להתקשר אלינו –
בברכת ברוכים הבאים 
צוות הגן 7480137 – 09, 3774499 – 050

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.