“גן ליד הנחל” – גן הילדים שלנו

“פיתחו את השער פיתחוהו רחב , עבור תעבור פה שרשרת זהב…”

גן ליד הנחל פותח שעריו לקראת שנת הלימודים הבאה לילדים וילדות בגילאי שנה וחצי עד חמש.

מוזמנים להתקשר ולתאם צפייה 
7480137 – 09 / 3774499 –  050

צוות גן ליד הנחל

 

פנינה פרץ, בעלים ומנהלת של “קבוצת פנינה פרץ – יסודות למידה”, הממוקם במושב בצרה שבשרון,  מייסדת ומפתחת את “שיטת יסודות למידה”, מנחילה לתלמידיה מיומנויות לימוד וחשיבה ומוכיחה שבלימודים כל לומד יכול להצליח.

בקבוצת פנינה פרץ יסודות למידה שני מרכזים חינוכיים- “גן ליד הנחל”, גן ילדים לבני שנה וחצי עד שש שנים ומרכז למידה לילדי גן חובה, תלמידי היסודי והתיכון. שיטת ההוראה של פנינה נשענת על הקניית אסטרטגיות למידה ואסטרטגיות ניהוליות לצד לימוד ממוקד בתחום ההוראה המתקנת. בתפיסתה, ניתן לסייע לכל לומד לשנות גישתו באשר ללימודים וליצור יחד עימו חוויית למידה המותאמת לשלב ההתפתחותי בו מצוי ולצרכיו.

מוטיבים המעצבים את המודל “יסודות למידה”:

    • הלמידה מהנה ולא הישגית בלבד.

 

    • לכל ילד אינדיבידואל (בניגוד לקונפורמיות) חשוב לפתח בכל אחד את האינדיבידואליות שלו – לכוון למי שהוא, ולא את מה שנרצה שיהיה. ההתייחסות מתבססת על עולמו של הילד בשילוב והשפעה עם המקום בו גדל.

 

    • אני מסוגל להצליח. ביסוס ביטחון אישי וחיבור לאישיות.

 

    • פיתוח וטיפוח יצר הסקרנות והחקרנות –  הילד מאותגר, חשיבתו רב שכבתית ויצירתית.

 

    • ביסוס כישורים חברתיים – להציב מול הילד מצבים ואתגרים קבוצתיים שיסייעו לו לפתח ולעצב כישורי מנהיגות וחברות.

 

    • חשיבה על חיים בוגרים הדגש מושם על המשתנה ולא על הקבוע. גישה זו מכינה את הילד להתמודד עם עתידו ביתר יעילות.

 

  • הרגש הוא “הזרז” של תהליכי למידה.

 כאשר תגיעו אל מרכז יסודות למידה, תפתח לקראתכם דלת רחבת ידיים לגן  הילדים הייחודי המעוצב כבית חלומות. רעיון הקמת הגן בצל קורתו של מרכז יסודות למידה הטובל בירוק,  בתוך מרחב כפרי, נבע מההיבט האישי וההיבט ההורי. מחד, ההבנה שחשוב לשמר רצף חינוכי וערכי לאורך שלבי הגיל השונים ליצירת תשתית התפתחותית מותאמת ואיתנה ומאידך, פניות רבות של הורים אשר ילדיהם למדו בשיטת “יסודות למידה” ומאמינים ברוח דרכה החינוכית. הגישה החינוכית בגן מוּנעת מתוך הקשבה לילד ובהתאם גמישה וצומחת עם ההרכב האנושי. בליבה ההבנה, שכדי לאפשר קשר יציב ומדויק עם הילדים, יש לבנות מסגרת המשרה ביטחון, בתוכה יוכלו כל בני הבית (הילדים והצוות) להיות חופשיים באמת ומתוך כך להגשים את יכולותיהם.

פנינה וצוות יסודות למידה מזמינים אתכם לחוויית ילדות ולמידה באווירה כפרית ופסטורלית. האוזן קשבת לכל אחד, הלמידה ידידותית ומזמנת כל ילד ולומד לסלול את דרכו להצלחה.                                                                                                                                                                                                        

פנינה פרץ, מומחית להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה, בעלים ומנהלת של “קבוצת יסודות למידה – פנינה פרץ                                                                            

ליצירת קשר: 7480137 – 09, 3774499 – 050 

https://yesodotlemida.co.il/    https://www.facebook.com/yesodotlemida/

   __________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

%d7%92%d7%9f

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

גן ליד הנחל שנה וחצי

 

גן לאתר

unnamed

 

 

“גן ליד הנחל” פותח שעריו לילדים בגילאי הליכה עד חמש בשנת הלימודים תש”פ (ספטמבר 2019).
לפרטים נוספים ולתיאום צפייה בגן, מוזמנים להתקשר אלינו –
בברכת ברוכים הבאים 
צוות הגן 7480137 – 09, 3774499 – 050

גן ליד הנחל הוא גן הילדים שלנו במושב בצרה, בטעם של פעם, בית חם ואוהב אשר נברא כולו כדי לאפשר מקום מכבד לעולם הילדות.
מקום בו גדלים ילדים במרחב הכפרי בֵּינוֹת פינת חי, בוסתן עצי פרי וגינת ירק. עיצוב של פעם, צעצועי עץ שעוצבו ונעשו בעבודת יד במשק, סלים קלועים ובובות בד אשר נתפרו באהבה.
אווירה של הכרת תודה, כבוד לאדם, לאדמה, לחיות , למזון ,לחפצים ולשכנים.
שפע של אפשרויות, מבלי להעמיס גירויים ומתוך אמונה כי הכל כבר נמצא בתוכנו
וכל שנשאר הוא לאפשר לילד סביבה תומכת, מכילה, כדי להוציא אל האור את הדמיון החיי בו ואת רזי ליבו.

מקימי הגן והצוות
*****************

הגן עוצב והוקם באהבה על-ידי פנינה ומוטי פרץ, בעלי המשק, הורים לשלושה ילדים. פנינה הינה אשת חינוך בעלת ניסון רב שנים ובעלים של מרכז למידה בגישה ייחודית. מוטי, אומן בנפשו אשר בונה את הגן ותכולתו מהמסד עד הטפחות. 
רעיון הקמת הגן נבע מתוך אמונתנו כמבוגרים בעולמם של הילדים.
מתוך כך אנו חשים שותפים לשליחות ולמשימת חיים משמעותית המקדשת את ערכי היסוד – כבוד לזולת, נתינה, אהבה – בהם אנו מאמינים ושכל ילד חייב בהם. 
בתפיסתנו, “גן לד הנחל” הוא גן אשר נותן מקום לאינדיבידואל החי והשוקק בכל אחד מהילדים, מקום המאפשר להתפתח בדרכו ובקצב המתאים לו. אנו מאמינים כי חינוך הוא מפגש מרגש עם עולם הילדים. בחרנו ליצור מסגרת מאפשרת, אשר הגבולות בה ברורים ובתוכה ניתן להגשים את חזוננו החינוכי וליצור קסם וְחַיּוּת.
צוות הגן – דמויות אשר התנהלותן מהווה מזון רוחני לילדים בגין השפה בה מדברים, התנועה, הלך הרוח… ואשר מעצב את הפעילויות לכדי מסע מרתק. המרקם האנושי והמקצועי בין גננות וגננים יוצרים הרמוניה. ממש כמו במשפחה יש את מה שכיף לעשות עם אבא ואת הדברים שאמא עושה הכי טוב…

גישתנו החינוכית
**************** 
אין יצירה מופלאה יותר מילד. תשוקות גלויות, כנות וישירות, אהבה ללא תנאי, רגישות וסקרנות מופלאה. כל ילד זכאי לכך שיראו אותו – ויאפשרו לו להתפתח על פי דרכו. לימוד, צריך שיהיה לא מתוך השוואה לאחרים, אלא מתוך השוואה של כל ילד לעצמו. “הלמידה בגן ליד הנחל” נעשית מתוך החוויה (מעגלי תנועה, סיפורים, שירה, נגינה בכלי נגינה, גידול ירקות…) וגישה המותאמת לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים. ילד אשר מקבל חום ואהבה הגדל בסביבה בהירה ומוגנת, ירכוש כלים אשר יאפשרו לו להתפתח לאדם בוחר ושמח בחייו. גישתנו החינוכית, הינה גישה המעודדת התמודדות, מציאת פתרונות מתוך הכן – ולא מתוך הלא…תוך שימת דגש על פתרון מחלוקות בין הילדים בדרכי נעם ושלום. ההתנהלות בגן מונעת מתוך הקשבה ובהתאם גמישה וצומחת עם ההרכב האנושי. בליבה ההבנה, שכדי לאפשר קשר יציב ומדויק עם הילדים, יש לבנות מסגרת בהירה, משרת ביטחון, בתוכה יוכלו כל בני הבית (ילדים וצוות) להיות חופשיים באמת ומתוך כך להגשים את יכולותיהם ולהוות מודל לחיקוי.

IMG_0882

IMG_0874

 

IMG_0871

סגור לתגובות.