שיטת “יסודות למידה”

מרכז "יסודות למידה" הוקם מתוך הצורך וההכרח להגדיר את המתווה שיסלול וימנף את תהליכי הלמידה להקניית חווייות הצלחה ללומדים.

"שיטת יסודות למידה" מבוססת תפיסה, שבכל ילד טמונים היכולות והכישורים להצליח בלמידה, ותפקידנו כאנשי מקצוע המלווים את הילד וכהורים השותפים לתהליך, למצוא את הדרך המתאימה,  למיצוי יכולותיו וכישוריו.

במרכז "יסודות למידה" מתייחסים לילד בגישה המשלבת בין פיתוח יכולות לימודיות לפיתוח כישורים אישיים של התמדה, כוח רצון, משמעת ואחריות, במטרה להוביל אותו להיות אדם לומד, עצמאי, יוזם המנהל בעצמו את חייו.

מחקרים מוכיחים כי ככל שנצייד את הילדים בראשית דרכם בכלים הנכונים, כך הם ילמדו להתנהל כאנשים מצליחים בעתיד.

בשיטת "יסודות למידה" מתמקדים בתחומים הבאים:

  • הקניית כלים להעצמת יכולות חשיבה ולמידה.
  • הקניית מיומנויות ארגון בזמן ובמרחב.
  • הקניית אסטרטגיות בקריאה ובכתיבה.
  • הקניית אסטרטגיות בחשבון.
  • פיתוח יכולת ניהול זמן.
  • נתינת כלים לאימון הזיכרון.
  • אימון הקשב והריכוז.
  • פיתוח תחושת מסוגלות ומוטיבציה.
  • הקניית כלים לאחריות ומשמעת עצמית.
  • הקניית אסטרטגיות להתמודדות עם משימות.
  • למידה לקראת מבחנים.
  • הקנייה וטיפוח מיומנויות חברתיות.
  • הקניית כלים לוויסות רגשות ואימפולסיביות.
     

שיטת יסודות למידה פנינה פרץ מותאמת – 

  • לתלמידים בעלי יכולות לימודיות המעוניינים לרכוש אסטרטגיות למידה ואסטרטגיות ניהוליות שיסייעו להצלחה והישגים מוגברים בלימודים.
  • לתלמידים בעלי קשיי למידה, לקויות למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז אשר מומלץ עבורם לרכוש  ולבסס אסטרטגיות שונות, על מנת לסלול דרך להשתלבות מלאה בכיתה ולהצלחה בלימודים.

התלמידים שלנו הם השגרירים שלנו. עד כה מאות רבות של תלמידים למדו את שיטת יסודות למידה – ושיפרו את יכולותיהם. אלה באו לידי ביטוי בציונים טובים יותר וברצון להרחיב את הידע והלמידה, בפיתוח עצמאות וחיזוק הביטחון העצמי .  

* מהו היתרון של שיטת יסודות למידה ?

בשיטות אחרות תקבלו טיפים, שאכן יכולים לעזור לילדכם ללמוד. בשיטת "יסודות למידה" אנו לא "עוזרים" לילדים ללמוד אלא – מקנים שיטות וכלים יישומיים אשר באופן עצמאי ידעו לעשות בהם שימוש בכל חומר לימודי חדש. הרגלי למידה נכונים יעילים – מובילים להצלחה בלימודים.

* איך אני יודע שהשיטה מתאימה לילדי ? שאלו את עצמכם את השאלות הבאות :

  • האם אתם רוצים שילדכם ירכשו הרגלי למידה יעילים ?
  • האם ילדכם סובל מהפרעת קשב וריכוז, היפראקטיביות או ADHD ?
  • האם הוא יודע להתנהל באופן עצמאי ?
  • האם ילדכם מתקשה בלמידה ?
  • האם ילדכם מכירים את אסטרטגיות הלמידה שמובילות להצלחה בלימודים ?

* האם השיטה מתאימה לילדים עם קשיי למידה, לקויות למידה ו/או בעלי הפרעות קשב וריכוז ?

בוודאי ! השיטה מסייעת בהתמודדות עם קשיי למידה ע"י שיטות וטכניקות המותאמות לילד ואשר מאפשרות לו להתגבר על קשייו, לצמצם בהדרגה פערים לימודיים ולבסוף לחוות תחושת הצלחה, חיזוק ביטחונו העצמי תוך העלאת המוטיבציה ופיתוח המודעות העצמית.

מניסיוני אני מאמינה כי כל הילדים באשר הם, להם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז – מסוגלים לרכוש הרגלי למידה והתנהלות יעילים כך שיוכלו להתנהל באופן עצמאי ויוזם בחייהם.

לכל אדם הזכות להצליח ואנו מחוייבים לכוון ולהוביל אותו – כל ילד יכול להצליח !

אנחנו מקפידים על התאמת מסגרת למידה העונה על צרכיו של הילד, תוך שיתוף פעולה והבנה עם ההורים וצוות ההוראה הבית ספרי.

ההשתתפות בקורסים מעניקה ללומדים שיטות וכלים לרכישת והטמעת אסטרטגיות למידה ומיומנויות יסוד בקריאה, כתיבה, הבעה בכתב ובע"פ וכן, מיומנויות להתנהלות אישית יעילה ומפתחת, 

הנאספים ל"ארגז כלים" מקצועי – רגשי , המלווה את הילד בשנות הלימוד ומהווה בסיס חשוב והכרחי להמשך.                                                                                                              

תגובות הילדים לשיטת הלימוד מעידות על נכונות רבה ורצון לשכלל את הלמידה, ומצביעות על מוטיבציה גבוהה להגברת הישגים והצלחה. 

                                                                        ילד מצליח הוא ילד מאושר!

*הלמידה מתקיימת בשיעורים פרטניים וכן במסגרת קבוצתית.

 

סגור לתגובות.