אסטרטגיות למידה

אסטרטגיות למידה

רבים שואלים אותי: “פנינה, מה ההבדל בין שיעורים פרטיים לבין שיעורי אסטרטגיות למידה”?

ואני שואלת אתכם:

מי מאיתנו לא היה רוצה שיהיו לו הרגלי ניהול זמן טובים יותר?

מי מאיתנו לא היה רוצה שילדנו ילמדו להתארגן לבד בבוקר בלי צורך באינספור תזכורות מצידנו ההורים?

מי מאתנו לא היה רוצה שילדיו ידעו להתמודד עם שיעורי הבית באופן עצמאי?

מי מאתנו לא מכיר אנשים בוגרים אשר מגיעים לסוף היום בתחושה שלא הספיקו לעשות את כל מה שתכננו?

מי מאיתנו לא היה רוצה שילדיו ידעו כיצד להפעיל שיקול דעת מול מספר משימות?

המונח “אסטרטגיה” הוא מונח המוכר לנו מעולם המונחים הצבאי בו נדרש תכנון, ארגון ועמידה בלוח זמנים. אסטרטגיות למידה ומיומינויות למידה הינם כלים ודרכי פעולה, בהם נעזר התלמיד בזמן הכנת מטלות לימודיות המסייעות בארגון ותכנון החומר, בזכירת הדברים, בהבנת המשימות, ביכולת להבחין בין עיקר וטפל, ביכולת להביע בכתב ובעל פה.

היתרונות של אסטרטגיות למידה לצורך הצלחה בלימודים

אסטרטגיות למידה ומיומנויות מתחילות מחשיבה מודעת, מכוונת ומתוכננת, הנעשית בצורה אוטומטית ושגרתית ועל כן, יעילה מבחינת משך הזמן והאנרגיה המושקעת.
חוקרים רבים הגיעו להסכמה, שהלומד היעיל ביותר הוא בעל אסטרטגיות ומיומנויות למידה: יש לו יעד והוא יגיע אליו בצורה הטובה ביותר. כאן נעוץ בדיוק ההבדל בין שיעורים פרטיים לבין אסטרטגיות למידה, וכאן גם נעוץ היתרון המובהק שיש לאסטרטגיות למידה להציע בדרך להצלחה בלימודים.

 ההבדל בין שיעורים פרטיים לבין קורס אסטרטגיות למידה

בשיעורים פרטיים נהוג לעבור על החומר הלימודי, “לכבות שריפות” על פי תיעדוף התלמיד והמטלות הלימודיות, (עזרה בשיעורי הבית, הכנה לקראת מבחנים..) בשעה שבשיעורי אסטרטגיות למידה – התלמיד רוכש ארגז כלים ללמידה נכונה ויעילה, מפתח כישורי למידה חדשים והרגלים חשובים שממנפים את עצמאותו בלמידה ובחשיבה, ומאתגרים בשיטות למידה המגבירות מוטיבציה ורצון להישגיות והצלחה.

ילד אשר רכש אסטרטגיות למידה הוא ילד אשר :

אסטרטגיות למידה

  • יש לו דרכים יעילות לפתרון בעיות.
  • מנצל טוב מצבי למידה.
  • מבצע העברה רחבה של ידע לתחומי חיים נוספים.
  • מחלק מאמציו בצורה יעילה.
  • מפקח על התקדמותו ויודע מתי ואיך להיעזר
  • אסטרטגיות למידה מאפשרת לתלמיד להתמודד באופן עצמאי יותר עם מטלות לימודיות שונות כגון: מבחנים, שיעורי בית, עבודות. בדרך זו ניתן גם להפחית את התלות של התלמיד בגורמים חיצוניים כמו הורים ומורים פרטיים ולחזק את כוחות הרצון וההתמדה שלו בהתמודדות עצמאית עם המטלות.

 

אסטרטגיות למידה = ללמוד להצליח

ההתפתחות וההצלחה הלימודית של התלמיד תלויה בהתמודדות שלו אל מול עולם עמוס אתגרים ומטלות, וכאשר לתלמיד יש את הכלים הנכונים – הוא נחוש להצליח. על ידי רכישת אסטרטגיות למידה הוא מצליח להתגבר על קשיים ומכשולים, משתמש בכלים שרכש ומנווט את עצמו בקלות לעבר המטרה.

 

סגור לתגובות.