תעודות – מה משמרים ומה משפרים

תעודות  מה משמרים ומה משפרים ?

בסוף השבוע יקבלו התלמידים את התעודות. מעמד זה הוא מרגש וחשוב הן לילדים והן לנו, ההורים.

קחו פסק זמן קצר, קראו את הטיפים הבאים בטרם יחזור ילדכם עם התעודה  כמה נקודות למחשבה ועצות פרקטיות ליישום:

  1. מהי התעודה?מסמך המסכם את ציוני ילדכם לתקופת זמן נתונה (4 חודשים), לצד הערכה התנהלותית (ארגון, סדר, עמידה בלוח זמנים) והתנהגותית (יחס לזולת , לציוד ולצוות). זכרו, התעודה אינה מסמך המנבא את העתיד, כמו מציאת זוגיות, גובה ההכנסה, הצלחה וכו'.
  2. הזמן המתאיםבחרו זמן מתאים לקרוא עם הילד את התעודה, זמן שבו אתם פנויים לפתח דיאלוג עם הילד באופן רגוע וללא לחץ. התחילו את השיחה בחיזוק חיובי אישי שאינו תלוי בהישגים הלימודיים. אמרו לילדכם שאתם אוהבים אותו, מאמינים ביכולות שלו למרות וללא קשר לציונים.
  3. להתרכז בטוב  שימו דגש על המיטבאני ממליצה לכם להתייחס בעיקר לחוזקות של ילדכם, לתכונותיו, למאמצים שהשקיע ולהשתדלות שלו. 
  4. חשוב לבדוק עם הילד כמה טוב הוא מרגיש עם הציונים ועם ההישגים ומהן הצפיות שלו מעצמו.
  5. זכרו שהתגובות שלכם הן בעלות משקל רב בחוויות ההצלחה או הכישלון של הילד. אל תפתחו רף צפיות גבוה מתלמידים טובים ואל תשתמשו במשפטים "פולניים" כשאתם לא מרוצים.
  6. השוואותזכרו לא לערוך השוואות בין תעודות של אחים, חברים, זו דרך מצויינת להרוס יחסים ולעורר קינאה.
  7. תקשורת בונה נסו לבנות עם הילד שפה מעודדת, מעצימה המאפשרת ליצור תחושת מסוגלות וצמיחה
  8. מוטיבציה – מוטיבציה היא המפתח לכלל הפעולות שלנו בחיים ובמיוחד בלמידה, ולכן עלינו למצוא דרכים להגברת המוטיבציה בקרב ילדנו. הדרך האפקטיבית ביותר להגביר את המוטיבציה היא לפתח יחדיו את החזון המשותף.

אנשים מצליחים הם אנשים שמשיגים את היעדים שהציבו לעצמם. בתום קריאת התעודות המשותפת קבעו עם ילדכם מספר יעדים, לקראת המחצית הבאה, שהילד רוצה לשמר ומספר יעדים שדרושים שיפור ושינוי. כתבו את היעדים בטבלה, תלו אותה בבית ואחת לשבוע בדקו כיצד הילד עומד בהתחייבות. שימו תזכורות לקראת מבחנים, קבעו זמן לימוד משותף או הציעו עזרה חיצונית. אל תנסו לכוון את הילד לבחור יעדים שלא יעמוד בהם התאימו את היעדים ליכולות כדי לקצור הצלחות.

  1. זכרו, כל ילד רוצה להצליח וכל ילד יכול להצליח.
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *