להגיע מוכנים לכיתה א

הכנה לכיתה א  – קורס קיץ

רגע לפני סיום תקופת הגן ולפני המעבר לכיתה א’, ילדיכם עומד בפני שינוי משמעותי ומאתגר,
אשר חשוב מאוד להיערך לקראתו, ולהקנות לו בסיס הכרחי אשר יכין אותו לשלב הבא.

הכנה לכיתה א מוקדמת  – מקדמת !

עזרו לילדכם להגיע מוכן לכיתה א’ ולשפר את נקודת הזינוק שלו להצלחה בלימודים

הכניסה לכיתה א’ מהווה עבור הילד מעבר מאוד משמעותי במסלול החיים. שלב זה כרוך במעבר למסגרת שונה במבנה הפיסי והאנושי: ממסגרת קטנה יחסית למסגרת גדולה יותר, ממסגרת שבה הילד מכיר את כולם וכולם מכירים אותו למסגרת בה יש הרבה ילדים חדשים ומעגלים חברתיים משתנים, מעבר מהרכב חברתי חד- גילי או דו – גילי למסגרת שבה לומדים תלמידים בטווח גילים של כשש שנים.

למה חשוב להגיע מוכן לכיתה א?

במסגרת הבית ספרית החדשה, נדרש הילד לעמוד במטלות לימודיות ולהתמודד עם חוקים ונורמות חדשים שהוא טרם מכיר. אין ספק כי הכניסה לכיתה א’ דורשת מהילד לעמוד במשימות מורכבות ומאתגרות המעלות אצל כולנו את השאלות הבאות:

    • כיצד נרכך את המעבר מגן חובה לכיתה א’ ונאפשר הסתגלות קלה יותר ?
    • האם יש דרך לעזור לילד ללמוד להתרכז ?
    • האם יש דרך לבסס הרגלי למידה נכונים לראשית דרכו של הילד במערכת החינוך ?
    • האם יש דרך ללמד בקלות את אותיות הא’ ב ‘ ואת המספרים ?
    • כיצד נוכל לאפשר לילד את הפניות הרגשית להתמודדותו עם העולם החדש אליו הוא נכנס?
    • איך נלמד אותו כיצד לארגן את הזמן ביעילות ?
    • איך נוכל להעביר אליו את שרביט ארגון המרחב האישי ואת מרחב הלמידה שלו ?
  • איך נעזור לילד עם בעיות מוטוריות ?

קורס הכנה לכיתה א 

האם יש דרך לעזור לילדכם להגיע מוכן לכיתה א’ ?

האם יש דרך לתת לו את נקודת הזינוק הטובה ביותר לבית הספר ?

בהחלט כן. הכנה לכיתה א בעזרת אסטרטגיות לימודיות ושיטות לניהול אישי, תאפשרו לילדכם להתחיל את מסלול הלימודים עם תחושת ביטחון, מסוגלות ומוטיבציה שיקדמו אותם להצלחה.

ילדים שרוכשים בהכנה לכיתה א אסטרטגיות למידה והרגלי התנהלות, מגיעים מוכנים לכיתה א’: לומדים לקרוא בקלות ובמהירות, מבינים בקלות את הוראות המורה ויודעים כיצד להתמודד עם חומר לימודי חדש. הם יודעים לארגן בעצמם את הציוד הנדרש לבית הספר ואינם מפחדים מהתמודדות עם חברים חדשים בכיתה ובעיקר הם פנויים להפנמת חומרי הלימוד.

קורס הכנה לכיתה א’ בשיטת “יסודות למידה פנינה פרץ”,  ילדכם ילמד :

      • איך לזהות את האותיות ולהכיר את רצף האותיות.
      • כיצד ​ניתן לחשב כמויות ולזכור מספרים .
      • כיצד להתמודד עם חברים חדשים, כיצד מפתחים יוזמה אישית, עצמאות ואחריות.
      • איך לתכנן נכון את הזמן, להפעיל שיקול דעת ולערוך סדר פעולות נכון במשימות הנדרשות.
      • איך לייצב את הגוף ולהשאר עירני ומרוכז לאורך שעות הלימוד המרובות.
      • איך להבין את הוראות המורה ולבצען.
      • מהי צורת אחיזת העיפרון הטובה ביותר.
    • מהם הרגלי העבודה הטובים והנכונים ללמידה.
הכנה לכיתה א - יסודות למידה פנינה פרץ

על יסודות איתנים ועמוקים ניתן לבנות מגדלים!

ילד שמגיע מוכן לבית הספר יוכל להפיק את המירב והמיטב, ויביא את כישוריו ויכולותיו למלוא הפוטנציאל הגלום בו!

קורס מוכנות לכיתה א’ כולל 

קורס קיץ.

קבוצות קטנות.

כל הציוד הלימודי ניתן במהלך הקורס.

מועדים ושעות:

פתיחה ימים שעות
יולי ג’ + ה’ 18:00-19:15

ילדים וגם הורים נהנים מכל היתרונות שיש בקורס הכנה לכיתה א’ להציע:
ערב הדרכת הורים, טיפים וכלים מעשיים להורים כהכנה לכיתה א’ ולהצלחה בלמידה.

להרשמה ולקבלת פרטים נוספים אודות הקורס מלאו את הטופס או התקשרו 09-7480137

מה חושבים הורים שילדיהם השתתפו השנה בקורס הכנה לכיתה א’ ?

“ילדי למד להתמודד עם הלא מוכר, להכיר בקשיים הבסיסיים של כתיבה, אירגון וכו’ ולהתמודד איתם. כך הוא למד שיש סדר לדברים ומוטב לו לו יפעל על פיהם. ילדי נהנה מאוד בקורס ותמיד יצא עם חיוך. אני ממליץ לכל הורה לרשום את ילדו לקורס הזה” (שי טסטה, הורה לילד בקורס הכנה לכיתה א’, 2013).
“אני ממליצה בחום בחום. לא שלחתי לקורס דומה את שני בני הבוגרים ואני מרגישה שאפשרתי לבני להכנס לעולם האותיות והמספרים בדלת מזמינה, תומכת ומקצועית שבוודאי תתן לו בסיס טוב לכיתה א’ וציפייה להמשך תהליך הלמידה” ( דנה דנון, אמא לילד בקורס הכנה לכיתה א’, 2013).
“ניתן לראות ברכה בעמלנו – אנחנו מקבלים פידבק חיובי מאוד מהגננת (שקודם דיווחה על פער משמעותי משאר ילדי הגן). בני התמודד עם קשיים ועם משימות שהיה מעדיף שלא להתמודד עמן. פנינה גרמה לו להיות סקרן לגבי תחומי השפה והחשבון כך שבבית הוא יוזם פעילויות ומשחקים בנושאים אלו. פנינה עודדה וקידמה אותו בתחומים של התמדה ויצירתיות”. (מיכל פרי, אמא לילד בקורס הכנה לכיתה א’, 2013).
“הקורס מומלץ מאוד, זוהי הקניית אבני דרך ראשונות וחשובות לבסיס חזק ויציב בהמשך דרכו הלימודית של בתי. הקורס חווייתי ומועבר בצורה ידידותית, גם לילדים שחוששים .. אני מרגישה שבתי למדה כיצד לארגן את החפצים שלה, היא רכשה משמעת עצמית בנוגע למטלות או דברים “שאני צריכה לעשות” וכמובן אני רואה הבנה אמיתית של כל נושא השפתי-שמעתי” (הילה, אמא לילדה בקורס הכנה לכיתה א’, 2013).
“ילדי שמח מאוד להגיע בכל שבוע לשיעור. הרגשתי שהוא התחבר מאוד לפנינה ברמה האישית, מה שהעצים את חוויית הלמידה, את הרצון לחקור ולהצליח. פנינה הצליחה להגיע אליו ולזהות את היכולות ולחזק אותו, ומצד שני פנינה גם ידעה לזהות את הקשיים שלו וליוותה אותו בדרך מכילה ואוהבת”. (גילי, אמא לילד בקורס הכנה לכיתה א’, 2013).
“הרגשתי שהבטחון העצמי של ילדי עלה במהלך הקורס. הוא כבר לא חושב שהוא לפעמים חלש יותר מאחרים. הוא יודע שהוא הולך בדרך הנכונה. הוא לומד ומספק את יצר הסקרנות המפותח שלו. מאוד ממליצה להורים אחרים לשלב את ילדם בקורס. ילדי כרגע בתהליך של אבחון של הפרעת קשב וריכוז והקורס קצת השקיט אותנו כשראינו שהוא מסוגל לשבת כשמעניין לו וכשמאתגרים אותו. (ר’ אמא לילד בקורס הכנה לכיתה א’, 2013).

פנינה, אבל יש לי עוד שאלה

  • אני מאמינה שילדי ילמד את כל מה שהוא צריך כבר בכיתה א’, בשביל מה לשלוח אותו לקורס הכנה לכיתה א’ ?

תחשבו עלינו המבוגרים, אנחנו דואגים להכין את עצמנו לקראת השירות הצבאי, לקראת הבחינה הפסיכומטרית, לקראת ראיון עבודה. אנחנו דואגים לעבור קורס הכנה ללידה, ומה עם הכנה למעבר הכל כך משמעותי בגיל כה צעיר מחממת גן הילדים למערכת הבית ספרית ? 

הרבה הורים יגידו לכם שאתם סתם נלחצים ומלחיצים את הילדים לשווא.  אך אתם ההורים שדואגים לילדכם מבינים את משמעות המעבר ואת חשיבות ההכנה לשלב החדש, וכמו שאתם בטח יודעים בהרבה תחומים בחיים כל דבר שנלמד בבסיסו בצורה יסודית הוא קרקע פוריה להצלחה בעתיד.

  • האם לא כדאי להגיע בהמשך הדרך, ולא להכביד על הילד עם קורס הכנה כשהוא כל כך צעיר ?

לא מעט פעמים מגיעים אלי תלמידים בכיתות מתקדמות עם ציונים נמוכים ופערים לימודיים ואני אומרת לעצמי לו רק היו מגיעים בתחילת הדרך ולומדים את אסטרטגיות הלמידה הנכונות, רוכשים את הרגלי הלמידה היעילים להצלחה בלימודים, לומדים אסטרטגיות ניהוליות שיעזרו להם להתארגן המצב היה שונה לגמרי. חשבו, כמה טוב תעשו לילדכם בכך שתתנו לו את נקודת הזינוק הכי טובה שיכולה להיות לו.  

  • במה שונה הקורס שלך מכל קורסי ההכנה לכיתה א’ שניתנים ?

שיטת “יסודות למידה” כשמה כן היא; זו שיטה ייחודית המקנה לילדכם יסודות ובסיס איתן ללמידה ולניהול העצמי שלו. אני מאמינה שיסודות אלו הכרחיים לכל אדם וכאשר הם מוגשים לילד בראשית דרכו, הוא לומד להתנהל כאדם מצליח. מדובר בשיטה, ידע וכלים ישומיים המאפשרים לילד להבין כיצד עליו לפעול ביעילות במשימות השונות הנדרשות ממנו במסגרת הלמידה ואשר באמצעותם הוא יחווה הצלחות גם בהמשך חייו.

בשיטות אחרות תקבלו טיפים מסויימים, שאכן יכולים לעזור לילדכם ללמוד, אך המטרה שלנו בשיטת “יסודות למידה” אינה “לעזור” לילדים שלכם ללמוד אלא להקנות להם יסודות וכלים שילוו אותם לכל חייהם.

  • ילדי אובחן כבעל הפרעת קשב וריכוז האם הוא יוכל להשתלב בקורס ?

בוודאי, קבוצת הלמידה בקורס מתנהלת במודל של כיתה אשר גם בה משולבים ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

אני מאמינה שיש לצייד ילד בעל הפרעת קשב גם באסטרטגיות למידה המותאמות למסגרות למידה קבוצתיות, שכן הילד נפגש בחייו במסגרות למידה קבוצתיות  בזמן שהותו בבית הספר וכן בשלב מאוחר יותר בחייו באוניברסיטה, ועליו לקבל כלים שיאפשרו לו למידה מיטבית כאשר יידרש לעבוד במסגרת זו  

  • הקורס יקר...

אני רוצה לשאול אתכם כמה שווה לכם להשקיע בנתינת נקודת זינוק הטובה ביותר לילדכם בפתיחת שתים עשרה שנות לימוד ? כמה שווה לכם הצלחה של ילדכם ? מה הייתם עושים כדי שילדכם ירכוש את הכלים הטובים ביותר ללמידה ולהצלחה ? האם במבט לאחור לא הייתם שמחים לקבל, בגיל צעיר, אסטרטגיות ומיומנויות למידה שהיו מלוות אתכם בכל תקופת היותכם תלמידים בבית הספר ? אם אפשר היה להחזיר את הגלגל לאחור, מה הייתם בוחרים לשנות בהרגלי הלמידה שלכם ?

מחקרים מראים שילדים שמגיעים מוכנים לבית הספר מצליחים יותר. ככל שנקודת הזינוק של הילד גבוהה יותר בתחילת דרך, כך הוא יצליח יותר והביטחון העצמי שלו יעלה. לעומת זאת, חוויית הכישלון בכיתה א’ קשה מאוד לילד צעיר וקשה לפצות עליה ולהשיב את הגלגל אחורה בשלבים מאוחרים יותר.

הורים רבים שילדיהם למדו קורס הכנה לכיתה א’ בשיטת יסודות למידה יעידו שההשקעה בילדיהם בתחילת דרכם הניבה תוצאות והצלחות לימודיות במהלך כל שנות לימודיהם במערכת הבית ספרית.

סגור לתגובות.