יום הורים – עשרה כללים

 

יום הורים – עשרה כללים

חשבתם פעם מהו יום הורים עבור ילדכם? זהו מפגש בו משקפים לילד את הישגיו, מפגש בו הוא נתון להערכה וביקורת, מעמד בו הוא צריך לתת הסברים להתמודדויות שונות הקשורות ללמידה, להתנהגותו ולהתנהלותו כתלמיד, מעמד בו הוא מוכיח את המונח השגור – תלמידאות. *תלמידאותהינו שם כולל, לכללים בסיסיים פשוטים הפועלים כמקדמי הצלחה לכל תלמיד.

כשמדובר בתלמיד מצטיין – הכל נפלא וטוב! עם זאת, חשוב שתגיעו ליום ההורים, לשמוע את מילות השבח ושיקוף הצלחותיו. בקשו משוב ודגשים הקשורים לערוצים אחרים כמו: ארגון וסדר, ניהול זמן, אחריות וכיו"ב…, זאת מכיוון שלעיתים, אותם ילדים מגשרים ומפצים בעזרת חוכמה, ציוניהם מצוינים, אך אינם כותבים בצורה מאורגנת במחברות, שוכחים ציוד, לא מכינים שיעורי בית, מגישים עבודות ברגע האחרון ומגיעים באיחור. זהו בעצם ארגז כלים ניהולי ובסיסי, ההכרחי לכל אדם.

כאשר הילד מתקשה ואינו חווה חוויות הצלחה – זה מלחיץ! אתם חשים תסכול ולעיתים מרגישים שלא עשיתם מספיק עבורו. במצב זה גם אתם חווים שהמשוב שהמורה נותנת לעיתים מופנה אליכם .                                                                                                                                                        

                  ברור לכולנו שכל ילד רוצה להצליח וכל ילד יכול להצליח!

          עשרה טיפים כדי להפיק את המיטב:

  1. פניות וכבוד למעמד:פנו את הזמן, הגיעו בנינוחות למפגש וקחו בחשבון שלעיתים זמן ההמתנה ממושך (הביאו לילד משהו קטן לנשנש). זכרו שכל הנמצא בשיחה רוצה שיקדישו לו את מלוא תשומת הלב.

  2. שני הורים שותפים:השתדלו להגיע יחד ולתת לילד תחושה שלשניכם היום הזה חשוב.

  3. הכנה למפגש:מצאו את הזמן המתאים, לא ברגע האחרון, לשמוע מהילד מהו המשוב שלדעתו הוא יקבל . ככל שתגלו הקשבה ,תשאלו שאלות ענייניות ואמפטיה, כך תגיעו יותר מוכנים לפגישה.

  4. הכלה ועידון המידע:השתדלו להפיג מתח ורגישות יתר. כאשר אתם חשים שאתם נתונים תחת ביקורת, אל תעבירו את האשמה לילד בנוכחות המורה.

  5. טובתו של הילד:זכרו שהמורה היא זו שמלווה את הילד בין כותלי בית הספר. יש לה יכולת לעזור לילד, לגייס כוחות, ליצור שינויים, לקדם אותו ועל כן שתפו אותה והתייעצו עימה. אל תבקרו אותה בדרך שעלולה ליצור אנטגוניזם.

  6. העצמה:שתפו את המורה ביכולות ובכישורים של ילדיכם שאינם קשורים בהכרח לבית הספר, במיוחד עבור ילדים עם קשיים – זוהי נקודת אור עבורם.

  7. דעתו של הילד חשובה:חשוב שתתנו לילד להגיב לדברי המורה ולשמוע כיצד הוא מרגיש בסיטואציה. אל תשאירו את הדיון על כך בדרככם הביתה.

  8. תהליך ולא רק הישגים:כאשר אתם מרגישים שהילד עשה מאמץ ולא קיבל משוב תואם, חשוב שתשבחו אותו על התהליך והמאמץ שעשה.

  9. מילה טובה:אם יש לכם מילה טובה לומר למורה, חשוב שתשמיעו . כל אחד אוהב לקבל משוב חיובי.

  10. סיכום הדברים והגדרת ציפיות:דאגו שבסיום המפגש ילדכם יבין מהם המחויבויות והציפיות הנדרשות ממנו, על מנת שיחול שינוי משמעותי המקדם וממנף את יכולותיו. מומלץ לתחום בזמן ולקבוע מועד לקבלת משוב חוזר, לדעת האם חל שינוי מעשי…

     קחו את המידע, ריתמו את הילד ועיזרו לו לערוך את השינוי. בעוד כחודש, בט"ו בשבט תכתוב המורה הערכה המסכמת את הישגיו בתחום הלימודי החברתי והתנהלותי. חודש זה הוא הזדמנות משמעותית ליצירת מינוף. 

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.