גן חובה – מכוונים להצלחה

כהורים, אנו שואפים להעניק לילדינו כלים, ערכים ודפוסי התנהלות בעזרתם יבססו חוויות הצלחה. בעוד כשנה ילדיכם יכנס לכיתה א', למסגרת אשר לקראתה חשובה הכנה ממוקדת, תוך דגש לפיתוח והטמעת מוטיבציה וסקרנות לחקור, ללמוד ולהרחיב את הידע לצד טיפוח כלים לחיברות, אשר יילוו אותו בהמשך כבוגר.

המעבר לבית הספר מעמיד בפני הילד דרישות לימודיות חדשות ודרישות חברתיות וכן, ציפיות בתחום הניהול העצמי. במושגים פשוטים, ילד הנכנס לבית הספר נדרש, להקשיב למורה ולהיות מרוכז, להתמודד עם הוראות שונות, להקפיד על ארגון וסדר, לרכוש את הקריאה, להתמודד עם משימות בחשבון וכן, להתמודד עם מצבים חברתיים שונים.

מחקרים מוכיחים,שילדי גן, בעלי רמת אוריינות שפתית וכמותית גבוהה, ומערך הרגלים כמו סדר, ארגון, אחריות והתמדה, יבססו חוויית למידה טובה ומדויקת לצד העצמת הביטחון העצמי והמסוגלות.

אחד המדדים המשמעותיים להצלחה אצל ילדים בכיתה א' הוא יכולת הקריאה והכתיבה והבנת התחום החשבוני. לשם כך, דרושים פיתוח וטיפוח התחומים החזותיים, התפיסתיים והשמיעתיים.

ילדים אשר למדו וביססו "אסטרטגיות למידה" והרגלי התנהלות, מגלים פניות רבה ללמידה, מבינים באופן מובנה מה נדרש מהם במסגרת החדשה, יודעים כיצד להתמודד עם חומר לימודי חדש, מודעים לחשיבות ארגון וסדר, מגלים אחריות בלמידה ונכונים להסתדר במעגלים חברתיים חדשים.

לעומת זאת

  • ילדים אשר אינם מזהים את האותיות ואינם יודעים לקשר בין צליל לאות – יתקשו בתהליך רכישת הקריאה.

  • ילדים אשר מתקשים לזהות ולכתוב ספרות, למנות, לחשב כמויות ולהבין סיפורים חשבוניים, עלולים לחוש חוסר ביטחון בלמידה ולפתח יכולת לקויה לבניית תשתית לימודית נכונה בחשבון.

  • ילדים אשר מתקשים לאחוז את העיפרון, לארגן נכון את הכתיבה ולעצב אותיות, יתקשו בכיתה א' להעתיק מהלוח, לכתוב תשובות במחברת, לעבוד באופן עצמאי בכיתה, אלה מפתחים פערים לימודיים, העלולים להפריע להם בהמשך לימודיהם במערכת הבית ספרית.

  • ילדים עם קשיים בהתארגנות, אשר לא מצליחים לארגן את הציוד הנדרש, מתקשים לעבוד בצורה מסודרת מול משימה לימודית ומאבדים חפצים – אינם יודעים כיצד להתחיל משימה ולסיים אותה בזמן. ילדים אלה, ימָצְאו עומדים מול עומס משימות שונות, אשר לאורך זמן יגרם להם תסכול ופתיחת פערים לימודיים.

 "קורס יסודות למידה" לילדי גן חובה בשיטת "יסודות למידה – פנינה פרץ", נותן בדיוק את המענה המתאים למגוון הכישורים החדשים, אותם נדרשים ילדך לאמץ לקראת המעבר לכיתה א'

השתתפות בחוג, מקנה לילדכם:

  • הפנמת הרגלים – הרגל הוא דבר נרכש. ככל שנקדים להעניק לילדנו בסיס איתן, כך הוא יוכל להתפנות לחוויית הלימוד כולה וללימוד הקריאה והכתיבה בפרט.

  • צמצום פערים מוטוריים – בטרם יכנסו ילדנו לכיתה א' חשוב לבדוק את הערוץ המוטורי על מנת למנוע תסכולים בהמשך הדרך. בחוג נעבוד על ישיבה יציבה, החזקת העיפרון, שרטוט, תנועה והתמצאות במרחב.

  • לימוד מדורג – בניית תהליכים בצורה הדרגתית מאפשרת לילד ללמוד בצורה חווייתית, בלי לחץ מיותר, וכך הוא יהיה מוכן להתמודדויות מורכבות יותר בהמשך.

  • טיפוח ופיתוח פונולוגי – היערכות מוקדמת אשר תתמקד ביסודות הפונולוגים בגן חובה, תאפשר תשתית טובה יותר לקריאה וכתיבה.

  • חיזוק הביטחון העצמי – רכישת בסיס איתן ויציב, יגרום להעלאת הביטחון העצמי ויעצים את הערכתו העצמית.

  • מוטיבציה – לימוד מקדים המתבצע באופן מדורג, גורם לכך שהחומר הלימודי אינו מאיים והחוויה הלימודית כולה נחקקת כחוויה מהנה.

 

התקשרו לקבלת פרטים נוספים והרשמה

7480137 – 09  / 3774499 – 050

פנינה פרץ, מומחית לאסטרטגיות למידה והוראה מתקנת

מנהלת "מרכז יסודות למידה" 

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.