זה נכון כשאומרים שעד חנוכה הילד שלי אמור לקרוא?

 

בכל שנה בתקופה זו, מחציתה של השנה, פונים אליי הורים בשאלה:

 "זה נכון כשאומרים שעד חנוכה הבן שלי אמור לקרוא?"

התשובה שלי: בפירוש לא!

זה נכון שישנם ילדים שקוראים כבר בתקופה זו, אך השאלה החשובה היא, מהי איכות הקריאה שלהם.

הקריאה בשלב זה נחלקת לשני חלקים עיקריים:

  1. דיוק בקריאה – פיענוח מדויק של המילים תוך התייחסות לניקוד.
  2. שטף הקריאה – קצב הקריאה.

לעיתים, כאשר ילד מגלה את קסם הקריאה, הוא מתלהב שהוא קורא בשטף, מהר, "כמו הגדולים".

קריאה שוטפת מתבססת בגיל זה בעיקר על קריאת מילים מוכרות כמו: אבא, אמא, של, בית, כיתה…

אך מה יקרה כאשר תופיע לפניו מילה פחות מוכרת?

האם יקרא אותה נכון?

אם כך: עלינו לשים לב, האם הוא קורא בהתאמה לניקוד?

האם אינו מנחש מילים?

האם מקפיד על קריאת סיומות המילים?

האם מקפיד לקרוא נכון אותיות דגושות ורפות (פ, ב, כ).

רבים ההורים שנוטים לומר: "הזמן יעשה את שלו", "הוא רק בכיתה א'" …

ברור לכולנו כי הקריאה היא בסיס מאוד משמעותי לחיים, לא רק לימודי.

היא אבן יסוד עליה מושתתת כל הלמידה: הבנת הוראות, הבנת טקסטים פשוטים ומורכבים, פתרון בעיות במתמטיקה …

כמו כן, הקריאה משפיעה על הביטחון העצמי והדימוי העצמי –

מי שלא יידע לקרוא :

  • יחשוש להרים את האצבע ולהקריא בקול רם.

  • לא ירצה להשתתף בשיעור ולענות על שאלות.

  • לא ירצה לקחת חלק באירועים בית ספריים, אירועים קהילתיים וכל פעילות חברתית הדורשת התמודדות עם קריאה בקול רם.

  • ימנע מקריאת ספרים.

  • אוצר המילים יהיה מצומצם וכן יכולת ההבעה בכתב.

    לבסס את ה -א' ב' של הקריאה

    מזמינה אתכם להצטרף אלינו, לקורס "יסודות למידה לכיתה א' " ולהקנות לילדכם אסטרטגיות למידה ומיומנויות יסוד בקריאה, כתיבה, הבעה בכתה ובע"פ.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.