To do list” ” – עושים סדר

To do list" " – עושים סדר

ניסיון החיים שלנו, דרך ההסתכלות שלנו על החיים וסביבת המגורים, גורמים לנו לעיתים לעצור ולחשוב מהם היעדים אליהם אנו רוצים לשאוף בחינוך ילדינו, ומה נעניק להם כהורים. צרכיו של הילד מושפעים מסביבתו, התא המשפחתי בו גדל, בית הספר והחברים עימם נפגש, משפיעים על התנהגותו והתנהלותו במסגרות השונות. כהורים, תפקידנו לדאוג שהילד ירכוש מגוון "כישורי חיים" שיאפשרו לו להסתגל למציאויות מגוונות ויסייעו לו להתמודד במצבי חיים שונים, במטרה שיוכל להתאים עצמו לסביבה ולא להיפך, אל לנו ללמד אותו שהסביבה תתאים עצמה לצרכיו ורצונותיו.                                                  

על מנת שילד ירכוש את מגוון הכישורים התואמים לגילו, עלינו לוודא שיתקיים איזון בין הפעילויות השונות במהלך השנה וכן, מומלץ שיתנסה בפעילויות שאינו אוהב במיוחד אשר באמצעותם ירכוש כישורי חדשים וחשובים.   

החזרה למסגרת הלימודית, שוב מעלה מחשבות על חלוקת הזמן בין חוגים, חברים, שיעורים ועוד..

  

רגע לפני ש"מחלקים את העוגה" – To do list:    

  • פעילות ברוח ספורטיבית:כדורגל, טניס, אופניים, ריקוד וכיו"ב. חשוב למצוא מסגרת שהילד ישתתף בה (גם אם אינו אוהב ספורט במיוחד). עשו זאת בהדרגה ובהתמדה. ילד מחזק באמצעות פעילות פיזית – את כוחות הרצון, המשמעת העצמית, הריכוז, ההתמדה, העמידה בלוח זמנים, מסוגלות ועוד …

  • זמן טכנולוגי:מחשב, טלוויזיה, אייפון, אייפד…אפשרו לילדיכם "זמן טכנולוגי" – מדוד ומבוקר ואל תגלו התנגדות. ילד שגדל בסביבה ש"מדברת בשפה טכנולוגית" – ירגיש ביטחון ויכולת להשתלב חברתית כשהוא מבין את השפה שרוב הילדים מדברים בה. באמצעות העולם הטכנולוגי, ניתן לרכוש הכרה ושליטה במיומנויות חדשניות ומתקדמות.

  • פעילויות יצירתיות:חוגי העשרה – דרמה, נגינה, צפייה בהצגות, מוסיקה, מפתחים את החושים ומאפשרים ביטוי נוסף ליכולות אסתטיות, גמישות מחשבתית, מקוריות ויצירתיות.

  • פעילויות חברתיות:מפגש חברתי בשעות אחה"צ מפתח כישורי משחק לסוגיו השונים, תקשורת בין אישית, היכולת להתנהל על פי כללים, כישורי שיח, שיתוף פעולה, כבוד הדדי ועוד.

  • זמן ללמידה:שיעורי הבית, למידה עצמי ומשימות לימודיות נוספות הן בעלות ערך רב לרכישת מגוון כישורים ומיומנויות לימודיות אותם רוכש הילד באמצעות הכתיבה, הקריאה, והחשיבה ולצידן ניתן לבסס אסטרטגיות הקשורות לתחום הניהולי כמו, סדר, ארגון, התמדה וכיו"ב.

  • אמאבא – זמן איכות משפחתי משותףארוחות משותפות, בילויים משפחתיים, נוכחות הורית והגדרת אחריות אישית במטלות הבית אלה מטפחות רגשות חיבה דאגה , ביטחון עצמי, ועוד…

אנו מתחדשים ומרחיבים את הפעילות שלנו בשיתוף עם עיריית רעננה. מידע על מועדי הקורסים יפורסם בספטמבר.

 בקורסים שלנו הילדים:

  • לומדים ומתרגלים אסטרטגיות ומיומנויות למידה.

  • רוכשים כלים אופרטיביים והרגלים ללמידה יעילה.

  • מבססים "ארגז כלים" לימודי וניהולי למינוף הישגים והצלחה.

  • חווים חוויה לימודית אשר מגבירה מוטיבציה, מחזקת את הביטחון העצמי והמסוגלות האישית.

  • ממשים את הפוטנציאל האישי.

      באוקטובר 2015 אנחנו יוצאים לדרך.

               להלן לוח הקורסים שיפתחו במרכז יסודות למידה במושב בצרה

  

בברכת שנת לימודים מוצלחת ומשמעותית

פנינה פרץ וצוות יסודות למידה

7480137 – 09, 3774499 – 050

 

 

 
פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.