פנינה פרץ, בוגרת תואר ראשון בהוראה, מומחית לאסטרטגיות למידה והוראה מתקנת, חינוך מיוחד ולקויות למידה לגני הילדים ולכיתות א’-י”ב
התפיסה המבדלת והמייחדת את שיטת הלימוד שפיתחתי, מבוססת על רכישת “ארגז הכלים” שמפתח ומטפח כישורים ומיומנויות המעצבים את אישיותו של הילד, זאת במטרה לעודד אותו להיות עצמאי, בעל כישורים ומסוגלות למנף ולממש את הפוטנציאל האישי הטמון בו. במהלך השנים בהן עבדתי כמורה במערכת החינוך, זיהיתי והבנתי, שקשיים לימודים אצל ילדים רבים נשענים על קשיים ניהוליים ו/או על לקויות למידה. אלה יוצרים פערים לימודיים, ואף במקרים רבים כפי שרובינו יודעים – הפערים גדלים ועמם חוויות חוסר הצלחה לתלמיד. התובנות הניבו תהליך חשיבה ופיתוח תכניות עליהן מבוססת שיטת ההנחיה שלי – “יסודות למידה”, שהינה מיקוד בהקניית אסטרטגיות למידה כלליות לצד ממוקדות – צרכי הילד, ואסטרטגיות ניהוליות, המסייעות להפוך את הלמידה ליעילה, חווייתית, יוצרת וממנפת הישגים המובילה להצלחה אישית ולימודית.
אסטרטגיות ומיומנויות למידה מתחילות מחשיבה מודעת, מכוונת ומתוכננת הנעשית בצורה אוטומטית ושגרתית ועל כן, יעילה מבחינת משך הזמן והאנרגיה המושקעת.
“מרכז יסודות למידה” הוקם מתוך ניסיוני רב השנים, כמחנכת וכמורה להוראה מתקנת במסגרות פורמליות (משרד החינוך) ובלתי פורמליות ובהנחיה וליווי תלמידים והורים. שיטות ההוראה שפיתחתי, לצד כלים לניהול עצמי, מוכחות כמובילות את הלומדים להישגים ולהצלחה לאורך שנות הלימוד ולהמשך דרכם .
מאבחנת המרכזבעלת תואר שני ותעודת הוראה, בוגרת “החוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה”.
בעלת ניסיון באבחון ילדים, מתבגרים ומבוגרים בצוות רב מקצועי, בשילוב עם פסיכיאטרים
ופסיכולוגים וניסיון באבחון ילדים מהספקטרום של האוטיזם.
הקימה את תחום אבחון לקויות הלמידה במרפאת קשב ולמידה בבית החולים “תל השומר” בהנחיית פרופסור מיכל שני. מאבחנת מוסמכת ומומלצת ע”י “המרכז האקדמי רופין” – אבחון סטודנטים לצורך מתן התאמות בדרכי היבחנות ומתן המלצות לתוכנית טיפול. הסתכלות מקצועית אישית “אחת ממטרות האבחון החשובות ביותר בעייני היא לאפשר להורים ולילד להבין מהו מקור הקושי וכיצד הוא פוגע במיומנוית למידה רחבות. מתוך ממצאי האבחון אני בונה פרופיל אקדמי ספציפי לכל ילד המסייע להורים לבחור טיפול המותאם למידותיו של הילד – טיפול בקשיים וטיפוח הכוחות שעליהם ניתן להשען על מנת לפתח תחושת מסוגלות ולקדם הצלחות בתחום האקדמי”.קלינאית תקשורת
בוגרת אונ’ ת”א, בעלת רישיון משרד הבריאות.
מטפלת במבוטחים של קופ”ח כללית ומאוחדת.
בעלת ניסיון רב שנים בטיפולי היגוי, קול, דחיקת לשון, בליעה, שליפה וגמגום.
“אני מאמינה שהדיבור הוא כלי חשוב מאוד של האדם ביצירת קשר עם עצמו ועם סביבתו.
לכן ראוי שהדיבור יהיה רהוט, ברור, אסתטי ונורמלי וכך יוכל לשמש היטב את האדם בכל תפקודיו”.
צוות ההוראה
צווות מורים מיומן המתמחה בהוראה מתקנת. שיטת הלימוד מושתת על פי המתודולוגיה של “יסודות למידה – פנינה פרץ” אותה פיתחה ועיצבה פנינה פרץ. הדגש בלימוד עיקרו בהקניית הוראה מותאמת לכל ילד תוך ביסוס אסטרטגיות למידה ואסטרטגיות ניהוליות המסייעים למינוף חוויית ההצלחה ובהתאם לשלב ההתפתחותי והלימודי של כל ילד.
צוות המורים מלווה את התלמידים במהלך שנת הלימוד תוך מעורבות עם הנעשה בבית הספר – ובהתאם המלצות לייעול הלמידה. לצוות תקשורת רציפה עם הורי הילדים לעדכון הסטטוס הלימודי והתקדמותם תוך מתן המלצות לשיפור ושימור תהליכי הלמידה.