תקופת החגים תמיד רוויה בפעילויות שונות ומגוונות , אשר משבשות את שגרת היום יום.
הילדים צריכים לעשות את המעבר מחופשה לשגרה .
זהו הזמן שבו נכנסים לתקופה ארוכה יחסית של למידה , תקופה בה מתקיימת שגרה של הכנת שיעורים, מבחנים , בחנים הגשת עבודות ועומס לימודי.
אנו מודעים ששגרה זו אינה חביבה במיוחד על רוב הילדים וקל וחומר שאינה פשוטה עבור ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, קשיי ארגון וכד’.
יחד עם זאת, מי לא רוצה לשמור על שגרה? מתוכננת, יוצרת סדר ארגון ובהירות.
מה ניתן לעשות כדי ליצור שגרה ? ומה הערך המוסף בשמירה על שגרה?
השגרה תורמת ליצירת אווירה נעימה בבית, הפעולות השגרתיות יוצרות יציבות, רוגע, אין הפתעות , יש תיאום צפיות בין הילד להורה וההתנהלות לאורך זמן הופכת לקלה ופשוטה יותר.
קל מאוד להקנות הרגלים חדשים בבית בתקופה זו כשחוזרים לשגרה, ליצור כללים הקשורים לזמנים קבועים בכל יום, זמן להכנת שיעורים , למידה עצמאית , תכנון השבוע , ארגון הילקוט והציוד לבית הספר ועוד…
גם אצלנו ב”יסודות למידה” נכנסים לשגרת למידה.
מסגרת פרטנית או קבוצתית מחזקת מיומנויות, כישורים ותחושת מסוגלות.
מהו הערך המוסף שיקבלו ילדכם?
– צמיחה אישית
– יכולת התמודדות
– חיזוק כוח רצון
– פיתוח כישרון ופוטנציאל
– הרחבת אוצר מילים
-העצמת תכונות אופי
-חיזוק הערכה עצמית
-למידה עצמאית ויעילה
-גיבוש אישיות
-צמצום פערים לימודיים
-העשרה לימודית
-יכולת ארגון סדר והתמדה
-העלאת מודעות לניהול זמן נכון
-טיפוח מסוגלות
-אימוץ דפוסי עבודה נכונים
-ביטחון עצמי ועוד…