מה ניתן לעשות עם הילד בבית כדי להכין אותו לכיתה א’ ?

במייל הקודם שלחתי לכם הסבר אודות התחומים שמומלץ לבחון אותם אצל ילדכם לקראת הכניסה לכיתה א’.

פנו אלי הורים רבים בשאלה – כיצד ניתן לחזק ילד אשר נמצאו אצלו פערים בתחומים שנסקרו – הבשלות הקוגנטיבית, הבשלות המוטורית והבשלות הרגשית – חברתית.
אספתי עבורכם מספר רעיונות וטיפים כהכנה לדרישות המצופות מילדכם בשלב זה, אותם תוכלו ליישם בעצמכם בבית. חשוב שתבחרו מתוך אוסף הטיפים מספר פעילויות שיעודדו את ילדכם לעשייה ויאפשרו לכם לבחון האם הוא מתגייס למשימה בקלות ? האם הוא מבצע את הנדרש בהצלחה ? האם הוא מסיים את הפעילות ואינו מתייאש בדרך או נתקל בקושי ? להלן שאלות ותשובות בנושא הכנה לכיתה א

 

כיצד לחזק את הערוץ המוטורי ?

להלן מספר פעילויות שיכולות לחזק את חגורת הכתפיים, את שורש כף היד ואת גמישות האצבעות. כדאי לגוון בפעילויות, להציע לילד מגוון של 4 פעילויות והוא יבחר במה הוא רוצה לעסוק. זמן תרגול מומלץ לכל פעילות הוא לא יותר מ-10-15 דקות. כדאי לשלב פעילויות לחיזוק חגורת הכתפיים עם פעילויות לחיזוק שורש כף היד :
יצירה עם סוגים שונים של בצק (פלסטלינה, פימו, בצק וכד’), משחק בעזרת אטבים, הליכת מריצה, קפיצות צפרדע, ציורי קסם, להיתלות על מוט בעזרת הידיים (מספר שניות), צבעי אצבעות, משחקים עם כדורי “מר גמיש” (ללחוץ ולהרפות), לפתוח בקבוקי משקה (תנועה סיבובית), ליקוט קטניות בעזרת פינצטה, גזירת חומרים שונים בעזרת מספריים, ריקמה, שרטוט בעזרת שבלונות, משחק דוקים וכו’.

כיצד נחזק את היכולות הלימודיות ?

ניתן לחזק את היכולות השפתיות בעזרת משחקי חריזה שונים, חלוקה להברות (לדוגמא: שעון = ש – עון), בניית סיפורים מתוך התבוננות בתמונות, הקראת ספרים וכדומה.

פעילויות המעודדות את הכרת האותיות ושמותיהן :
ישנם אינספור שירים שמופיע בהם רצף אותיות הא’ ב’. שירו עם הילדים את השירים ועם הזמן אף בקשו מהם להשלים מדי פעם אותיות חסרות בשיר. משחקי אותיות – הילדים מזהים אותיות בנסיעה ברכב, בשלטי חוצות, בעיתונים. אפשר לגזור כל פעם קבוצת אותיות מתוך עיתון, לעצב אותיות מבצק או מכל חומר אחר.

כיצד נחזק את המיומנויות החברתיות ?

נעודד את הילד ליזום פעילויות שונות במסגרת אחה”צ ובמסגרת הגן. נטיל על הילד משימות פשוטות המעודדות ליוזמה חברתית לדוגמה, “תתקשר לחבר ותזמין אותו אליך אחה”צ”, “תתקשר לשלושה חברים ותזמין למשחק כדורסל”. בדקו איתו אפשרות ללכת לחוגי ספורט או חוגי יצירה בהם יפגוש וישחק עם ילדים אחרים ויפתח את יכולתו לעבודת צוות. למדו את ילדכם לתכנן ערב קודם עם מי מהילדים בגן הוא רוצה לשחק בהפסקת חצר וכיצד אפשר לגייס חברים למשחק משותף. עזרו לו לתכנן את הפעילות ואת השיח הרצוי.
זכרו שכל פעילות תעשיר ותקדם את ילדכם ובעיקר תאפשר לו להגיע עם תחושת ביטחון טובה יותר לכיתה א’.

לתיאום פגישת ייעוץ ללא תשלום חייגו: 7480137 – 09

פנינה פרץ

מומחית לאסטרטגיות למידה והוראה מתקנת

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.