הוראה מתקנת בחשבון

כיצד נלמד את ילדינו חשבון ומתמטיקה?

לילדים רבים מקצוע המתמטיקה מהווה קושי לימודי, הבא לעיתים לידי ביטוי בהימנעות מהכנת משימות, מאמירות מפורשות שאינם חכמים.

במפגשים עם ילדים, אני לא פעם שומעת ילדים שמציינים שהם לא יודעים חשבון. הסיבה ברוב המקרים היא שחסרה להם הבנה בסיסית של עקרונות ושיטות עבודה המבוססות על הוראה מתקנת בחשבון.

לדוגמה, אני רואה כיצד ילדים פותרים תרגילי חיסור במאונך, כאשר נדרשת פריטה ליותר ממספר אחד. הם יודעים שצריך לרשום למעלה 10, 9, אך אינם מבינים מדוע 10 ביחידות ו – 9 בעשרות ולכן לעיתים הם רושמים הפוך. הסיבה שילדים פועלים באופן שגוי נובעת מכך שהלימוד היה טכני ולא לימוד מתוך הבנה.

הוראה מתקנת בחשבון

                                                                                      

 

אני מאמינה שכל ילד יכול להבין מתמטיקה. ייתכן שיהיו כאלה שיחלקו עלי, אבל מתוך ניסיוני הרב בלווי ילדים, הוא מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש. העיקרון בלימוד, הוא למצוא את הדרך לגרום לילד להבין את הנושא הלימודי. מדוע ילדים בכיתה ה’ – ו’ לא אוהבים ללמוד מתמטיקה? הסיבה נעוצה בכך שלילדים אלו חסרה הבנה בסיסית בחשבון, בהנדסה ובחשיבה לוגית. אין ספק שילד המבין מתמטיקה גם מסוגל ליהנות בלמידה, הוא מסוגל לחשוב שמתמטיקה הוא כמעין – “משחק ילדים”.

אין ספק שלימוד בשלבים המוקדמים, בכיתות היסוד, הוא שלב משמעותי והכרחי להמשך לימודיו וחוויות ההצלחה שלו.

במהלך חופשת הקיץ ובשנת הלימודים אנו מקיימים קורסים של הוראה מתקנת בחשבון ומתמיקה לתלמידי היסודי וחטיבות הבינייםהמקנים לתלמידים שלנו כלים המושתתים על שיטות למידה המבוססות על עקרונות ואסטרטגיות המכוונות ללימוד מתוך הבנה.

מחר אנו יוצאים לדרך – הצטרפו אלינו למקומות האחרונים שנותרו!

התקשרו אלינו לקבלת פרטים והרשמה-

7489137 – 09 / 3774499 – 050

 

עקרונות הלמידה הנכונה – הוראה מתקנת בחשבון ומתמטיקה:

  • הבנה – הלמידה חייבת להיות מבוססת על הבנה.

  • שפה– התלמיד חייב להכיר את השפה המתמטית המדויקת ולהבין אותה (סכום הפרש, מכפלה , מנה וכו’).

  • למידה הדרגתית – ביסוס כל שלב בצורה יסודית, לא ניתן לעבור לשלב הבא -בטרם ביסס את השלב הקודם.

  • תרגול – שינון חומרי הלמידה באמצעות האסטרטגיות הנלמדות המאפשר לתלמיד להתמודד ברמות קושי שונות.

  • למידה משמעותית יישום נושאי הלמידה השונים ושילובם בחיי היום – יום. יישום דרך ה”מתמטיקה השימושית” ( דוגמאות מוחשיות).

     

    בהצלחה ללומדים הצעירים!

    הוראה מתקנת בחשבון – פנינה פרץ וצוות יסודות למידה

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.