כיצד ניתן לזהות אצל הילד שלי קשיים בקריאה ?

בכל שנה בתקופה זו פונים אליי הורים בשאלה:

זה נכון שאומרים שעד חנוכה הבן שלי אמור לקרוא ?”
התשובה שלי לשאלה זו: בפירוש לא !

זה נכון שישנם ילדים שקוראים כבר בתקופה זו, אך השאלה
החשובה היא מהי איכות הקריאה שלהם ?

הקריאה בשלב זה נחלקת לשני חלקים עיקריים :

1. הדיוק בקריאה – פיענוח מדויק של המילים תוך התייחסות לניקוד.
2. שטף הקריאה – קצב הקריאה.

לעיתים כאשר ילד מגלה את קסם הקריאה
הוא מתלהב שהוא קורא בשטף, מהר, “כמו הגדולים”..

קריאה שוטפת מתבססת בגיל זה בעיקר על קריאת מילים מוכרות
כמו: אבא, אמא, של, בית, כיתה…
אך מה יקרה כאשר תופיע לפניו מילה פחות מוכרת ?
האם יקרא אותה נכון ?

אם כך: עלינו לשים לב, האם הוא קורא בהתאמה לניקוד ?
האם אינו מנחש מילים ?
האם הוא מקפיד על קריאת סיומות המילים ?
האם הוא מקפיד לקרוא נכון אותיות דגושות ורפות (פ, ב, כ).

רבים ההורים שנוטים להגיד: “הזמן יעשה את שלו”, “הוא רק בכיתה א'” …
ברור לכולנו כי הקריאה היא בסיס מאוד חשוב, לא רק לימודי,
היא אבן יסוד שעליה מושתתת כל הלמידה: הבנת הוראות,
הבנת טקסטים פשוטים ומורכבים, פתרון בעיות במתמטיקה.
כמו כן, הקריאה משפיעה על נושא של ביטחון עצמי ודימוי עצמי

ילד בכיתה א’ שלא יידע לקרוא :
• יחשוש להרים את האצבע ולהקריא בקול רם.
• לא ירצה להשתתף בשיעור ולענות על שאלות.
• ילדים כאלה לא ירצו לקחת חלק באירועים בית ספריים, אירועים קהילתיים
וכל פעילות חברתית הדורשת התמודדות עם קריאה בקול רם.
• הם ימנעו מקריאת ספרים.
• אוצר המילים שלהם יהיה מצומצם וכן יכולת ההבעה בכתב.

אני מזמינה אתכם להצטרף אלינו ל ” יסודות למידה לכיתה א’ ”

ולהקנות לילדכם אסטרטגיות למידה ומיומנויות יסוד בקריאה, כתיבה, הבעה בכתה ובע”פ.

לבסס את הא’ ב’ של הצלחה
לימוד קריאה ביסודות למידה – מה נלמד ?
• פיתוח וטיפוח המודעות והגמישות הפונולוגית והגרפו – פונמית.
• הקניית הקריאה.
• אסטרטגיות כתיבת מילים עפ”י פענוח.
• מיומנויות קריאה ופיענוח מילים מורכבות.
• הקניית אסטרטגיות לקריאה שוטפת ומדויקת בשילוב אימון ותרגול שטף קריאה באופן מהנה וחוויתי.
• אסטרטגיות בהבנת הנקרא.
• הקנייה ושיפור מיומנויות כתיבה.
• התארגנות אישית בזמן ובמרחב.
• טיפוח כישורים חברתיים ורגשיים.
• הקניית כלים להעצמת יכולות חשיבה ולמידה.

מסגרת הקורס :
ימי ג’ בשעה 16:30
משך הקורס: קורס חצי שנתי, ינואר – יוני.
מפגשים שבועיים בהתאם למערכת החופשות הבית ספרית.
תאריך פתיחה : 7.1.14

לפרטים והרשמה: 7480137 – 09
בברכה,
פנינה

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.