אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת

במהלך השנים בהם עבדתי כמורה במערכת החינוך, זיהיתי והבנתי שילדים רבים
החווים קשיים לימודים, מקורם לעיתים נובע מקשיים ניהוליים ולקויות למידה
שאינן מטופלים בהתאמה לצרכי הילד. אלה יוצרים פערים לימודיים, ואף במקרים
רבים כפי שרובינו יודעים, לאורך השנים הפערים גדלים. 

התפיסה המבדלת והמייחדת את שיטת הלימוד שפיתחתי, מבוססת על הקנייה
ובנייה של “ארגז כלים לימודי ורגשי”, המותאם לכל ילד. מחקרים שונים –
מצביעים על כך, שלמידה משמעותית איננה מתרחשת באמצעות הקוגניציה בלבד,
אלא בשילוב מושכל של מרכיבי רגש שונים ומרכיבי למידה בעזרתם יצור גישה
לימודית ממוקדת וּמוכוונת. אנחנו יודעים למדוד הישגים ולפרוט אותם לציונים,
אך תחושות ורגשות אינם ברי מדידה ודיוק. רגש הינו מרכיב ו “זרז” המניע –
תהליכי למידה. בשעה שהילד לומד ומצוי בתחושת רגש חיובית, קל לו יותר ליצור
הקשבה והפנמה של החומר הנלמד, המיקוד והריכוז טובים יותר, הוא חש חיוני
ומסוגל לבצע מטלות מהן יפיק תוצרי למידה מיטביים אשר יטמיעו חוויית הצלחה.
כישורים רגשיים בתחום הלמידה מקדמים תפקוד ויכולות לימודיות. תהליך
החשיבה ופיתוח התכנית עליהן מבוססת שיטת ההוראה שלי “יסודות למידה”, –
מתמקדות בביסוס אסטרטגיות למידה כלליות וממוקדות צרכי הילד, לצד
אסטרטגיות תומכות למידה ניהוליות, מרכיבי התנהגות המעודדים מוטיבציה, –
יכולת ארגון וסדר, התמדה, אחריות וניהול זמן נכון.

הנחות היסוד שלי:
 כל ילד יכול להצליח.
 הקניית כלים אופרטיביים ללמידה מבססים הרגלי עבודה יעילים ומקדמים.
 פיתוח כישורי חיים ומיומנויות בגיל הצעיר מאפשרים לילד תחושת מסוגלות וחוויות הצלחה.

“מרכז יסודות למידה פנינה פרץ”, הוקם מתוך ניסיוני רב השנים בהוראה מתקנת –
במסגרות פורמליות )משרד החינוך( ובלתי פורמליות, ובהנחיה וליווי תלמידים
והורים. המרכז הוקם מתוך הצורך וההכרח להגדיר את המתווה שיסלול וימנף את
תהליכי הלמידה להקניית חוויות הצלחה ללומדים . המרכז מציע הוראה
המתבססת על לימוד פרטני ולימוד בקבוצות קטנות, מלווים ע”י צוות מורים מיומן
ומקצועי, בעל ניסיון רב בהנחיית תלמידים, מורים והורים. מורי המרכז מצויים
ובקיאים בתכנים ובדרישות המצופות מטעם משרד החינוך.

לפרטים ולהרשמה לקורסים השנתיים התקשרו אלינו:
7480137 – 09 , 3774499 – 050

https://www.facebook.com/yesodotlemida/

פנינה פרץ, מומחית להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.