טיפים – כיצד להערך לאסיפת הורים

בשבועות הקרובים יתקיימו בבית הספר ימי הורים כסיכום המחצית הראשונה של שנת הלימודים. המפגש עם המחנכת מיועד לילד ולכם. במפגש זה תקבלו משוב לגבי הישגי ילדיכם בלימודים, התנהלותם והתנהגותם.

חשוב להגיע לשיחה זו מוכנים ולכן בטרם תגיעו לפגישה קראו את הטיפים הבאים:אסיפת הורים

1. שיחה מקדימה – הורים רבים יוצאים בתחושה שלא מיצו את המפגש כראוי ועל כן חשוב להיערך אליו בהתאם. מומלץ לרשום על דף את הדברים שתרצו להעלות בפני המורה על מנת שלא תשכחו  וכדי שהשיחה תהיה עניינית. חשוב לשוחח עם הילד לפני הפגישה ולשאול אותו מספר שאלות על מנת שתקבלו מושג כיצד הוא חווה את הדברים וכדי שלא תהיו מופתעים מדברי המורה. שאלו אותו: כיצד הוא מרגיש בכיתה ? כיצד הוא מרגיש מבחינה חברתית ? הקשר עם צוות המורים (מחנכת ומורים מקצועיים) ? אלו דברים טובים הוא חושב שיאמרו עליו ? האם יש דברים שמפריעים לו ? מה דעתו על הישגיו הלימודיים במקצועות השונים ? באילו מקצועות הוא חווה הצלחות ? האם הוא מזהה מקצועות בהם הוא מעוניין לעשות שינוי ? האם ישנם דברים שהוא חושב שכדאי להעלות אותם בפני המורה כמו: קשיים חברתיים, בקשות מיוחדות, דברים שמציקים לו ?

2. עבור הילד, יום ההורים, הינו מפגש מאוד משמעותי ועל כן, מצאו זמן והקדישו אותו לילדכם. מומלץ ששני ההורים יהיו נוכחים בפגישה (הימנעו מלהביא אחים צעירים).

3. במידה וילדכם לא רוצה להגיע לפגישה הסבירו לו את חשיבותה וציינו כי המטרה הינה לשמוע ולסייע במידה הצורך.

4. במידה וגם לכם יש משהו טוב לומר למחנכת או למורה המקצועית אל תחסכו במילים …

5. הורים לילדים עם חוויות הצלחה לימודיות נוטים לעיתים לא להגיע למפגש. זכרו כי המפגש הוא מאוד חשוב לילדכם שכן הוא מעוניין שתשמעו על הישגיו הטובים. בנוסף למפגש עם המחנכת, גשו למורה מקצועי אחד שהילד בוחר וקבלו ממנו את המשוב החיובי. אין ילד שלא אוהב לשמוע שמספרים עליו דברים טובים.

6. גם כאשר יצאתם מאסיפת הורים לא מסופקים זכרו קודם כל לשוחח עם הילד על נקודות החוזקה בתחום הלימודי, החברתי וההתנהלותי. מילים מחממות מעודדות את הביטחון העצמי ומעלות את המוטיבציה להמשך הדרך.

7. השאירו את השיחה לגבי דברים שצריך לשפר או לשנות לזמן מתאים בבית ועשו זאת לא בנוכחות אחים או שאר בני המשפחה. הראו חשיבות לשיחה זו, שקפו לילד את הנאמר ביום ההורים וחישבו איתו יחד כיצד פועלים לשינוי. השתדלו לא ליצור מצבים בהם אתם נותנים לילד תחושה כי אינו מסוגל, אינו חכם, אינו יכול. הראו לו איך לעשות וכיצד לפעול לשינוי.


8. במידה והחלטתם על תוכנית לשינוי שתינתן לילד ע"י עזרה לימודית חיצונית, מורה פרטי, הוראה מתקנת, עזרה שלכם – ההורים, מומלץ לעקוב אחר התקדמות ילדכם וליצור קשר לאחר מספר שבועות עם המורה ולבדוק שאכן שינוי זה בא לידי ביטוי גם בבית הספר.


9. זכרו, כל ילד רוצה להצליח וכל ילד יכול להצליח אם רק נדע לכוון אותו.

"כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו". (קרליבך)

מוזמנים בשמחה לשתף !

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.